روحانی: ماه رمضان باید ماه امنیت از زبان تهمت و تحقیر باشد

رئیس‌جمهور گفت: امسال مردم عزیز ما و مردم کشورهای دیگر که من از رهبران آن‌ها اطلاع گرفته‌ام در موج جدید کرونا هستند؛ در اینجا برخی فکر می‌کنند چون عید نوروز بود وارد موج جدید شدیم که البته موثر است اما دنیا با یک موج جدیدی مواجه شده است و همه باید به هم کمک کنیم و الان وقت سخنرانی نیست و وقت عمل است.

کد خبر : 127834
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1400 - 11:15

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: ماه پر رحمت را در پیش داریم و تعبیر کوتاهش ماهی است که همه درهای بهشت باز می شود و همه درهای جهنم بسته می‌شود و این خلاصه عصاره واقعیتی است که در این ماه مبارک است.  این ماه، ماه معنوی است و همه ما باید احساس کنیم که ماه رمضان آمده؛ نه اینکه در خیابان کسی غذا نمی‌خورد و سیگار نمی‌کشد که حداقل است؛ ما در ماه رمضان باید معنویت و برادی را احساس کنیم و قلب‌ها عوض می‌شود و در همین ماه رمضان در دعای هر روز می‌خوانیم که خدایا تو همه خوبی‌ها هستی ما هم با ایرادها و نقص خود آمده‌ایم؛ ما را به سمتی که تو هستی برگردان.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه همانی است که در هلال ماه رمضان خوانده می‌شود یعنی ماهی است که در آن احساس امنیت و آرامش می‌کنیم و این امنیت به معنای آن نیست که بمبی بر سر ما ریخته نمی‌شود یعنی زبان تهمت، فحش و تحقیر هم نمی‌شنویم و همه امنیت است. در این ماه آدم روزنامه را نگاه می‌کند، صدا و سیما را نگاه می‌کند همه امنیت است؛ یعنی هیچ جا آدم احساس ناامنی نمی‌کند.ماه خوبی‌ها است، ماه نعمت است و ماه امنیت است چرا که اسلام دین امنیت و سلامت است. اساس اسلام این است که به هم می‌رسیم سلام می‌کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: امسال مردم عزیز ما و مردم کشورهای دیگر که من از رهبران آن‌ها اطلاع گرفته‌ام در موج جدید کرونا هستند؛ در اینجا برخی فکر می‌کنند چون عید نوروز بود وارد موج جدید شدیم که البته موثر است اما  دنیا با یک موج جدیدی مواجه شده است و همه باید به هم کمک کنیم و الان وقت سخنرانی نیست و وقت عمل است و همه باید کمک کنیم؛ البته کادر درمان وظیفه سنگینی به عهده دارند اما وظیفه همه مسئولین کشور هم سنگین است.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.