روحانی از رهبر انقلاب تشکر کرد،در معرفی وزرا تحت فشار هیچ حزب،جناح و تشکلی نبودم.

رئیس جمهور گفت: از رهبر انقلاب که با رهنمودهای خود از آزادی کشور حراست کرده و از دولت جمهوری اسلامی در مسیر خدمت به مردم حمایت نموده اند، تشکر می‌کنم.

کد خبر : 26137
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 - 6:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس دولت دوازدهم امروز سه‌شنبه در نطق ابتدایی خود در مراسم رای اعتماد به ۱۷ وزیر پیشنهادی گفت: مراسم تحلیف نمادی از همدلی میان ارکان نظام و نمودی از جایگاه بین المللی ایران بود.

وی ادامه داد: انتخابات ۹۶ که با حضور باشکوه مردم برگزار شدعلاوه بر تثبیت اصل مردم سالاری دینی در جامعه ایران فرصتی را فراهم آورد تا مردم در میان دیدگاه ها و رویکدهای آگاهانه به داوری بنشینند.

روحانی گفت: دولت دوازدهم بر مبنای باور به اسلام حکمت و رحمت و سیاستگذاری و عمل به مشی اعتدالی تشکیل می شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: از رهبر انقلاب که با رهنمودهای خود از آزادی کشور حراست کرده و از دولت جمهوری اسلامی در مسیر خدمت به مردم حمایت نموده اند،تشکر می‌کنم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید عزم آن دارد که در فرصت چهار ساله دوم بیش از پیش به اصلاح ساختارها بپردازد و در این کار به کمک صمیمانه و صبورانه مجلس و قوه قضاییه نیازمند است.

روحانی ادامه داد: همان‌گونه که رهبری انقلاب بارها تاکید کردند مسائل اصلی کشور تنها با همکاری سه قوه و همه نهادهای کشور حل خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: دولت دوازدهم برای هماهنگی سیاست‌های اقتصادی به فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم گیری سامانی نو خواهد داد و با چابک‌سازی دستگاه‌های دولتی، زمینه رقابت مردم را فراهم خواهد ساخت.

وی اظهار داشت: نمی توانیم سرنوشت مردم در حوزه های مهمی مثل آموزش، بهداشت و تامین اجتماعی را به بازار پر تلاطم جهانی نفت و نوسانات قیمت آن گره بزنیم.

روحانی گفت: دولت دوازدهم مقابله ریشه‌ای با فساد را لازمه پیشرفت و تحقق عدالت اجتماعی می‌داند. همه دستگاه‌ها مکلفند برنامه مشخص برای مبارزه با فساد در روندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی و اجرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور در معرفی ۱۷ وزیر تحت فشار هیچ جناح، حزب و تشکلی نبوده است. همه گروه ها پیشنهاداتی داشتند اما هیچ فشاری بر رئیس جمهور نبوده است. شایعاتی که لیست وزرا با رهبر انقلاب در میان گذاشته شده صحت ندارد.

رییس جمهور گفت:  برای وزارت علوم سرپرست معرفی خواهم کرد و در زمان قانونی وزیر پیشنهادی معرفی می شود.

روحانی افزود: در دولت دوازدهم به همه وزرا ابلاغ کرده ام که در سمت های بالا از جوانان و زنان استفاده کنند‎. خیلی دلم می خواست سه زن را به عنوان وزیر معرفی کنم، افرادی را در نظر گرفته بودم، نشد‎.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی وزرای پیشنهادی پرداخت.
وی افزود: درخواست من از وزیر ارتباطات ایجاد اشتغال است و خواسته‌ام تا سالانه ۳۰۰ هزار شغل را برنامه‌ریزی کند.
رییس جمهور گفت: نظام بانکی باید اصلاح شود. بانک ها مسیر خود منحرف شده اند. وظیفه بانک بنگاه داری نیست. ایرادات سیستم بانکی از اولویت های ما است. نظام مالیاتی ما به قرن های قبل بر می گردد. باید شفاف شوند. فشار مالیاتی به مردم نیاوریم و از انهایی که مالیات نمی دهند و تاکنون نداده اند ، مالیات بگیریم.
وی افزود: وزارت خارجه یک توطئه بزرگ را خنثی کردند. برخی فکر می کنند برجام فقط مسائل اقتصادی است. برجام اولش مسائل امنیت ملی و برهم زدن توطئه های آمریکا است. راه را برای تقویت بنیه دفاعی باز کردیم. شما می‌خواستید ما تحریم هسته‌ای را برداریم که برداشتیم، اگر می‌خواهید همه تحریم‌ها برداشته شود؛ اهلا و سهلا.

روحانی گفت: از وظایف اصلی وزیر دادگستری ارتباط موثر و تنظیم روابط قوه قضاییه و مجریه و البته قوه مقننه است. مسئله حقوق بشر و شهروندی برای ما بسیار اهمیت دارد. وزیر پیشنهادی جدید سازمان تعزیرات را بهبود ببخشد.

رییس جمهور گفت: در زمینه هواپیمایی پس از ۴۰ سال تابو شکسته شد و با یک شرکت بزرگ هواپیماساز قرارداد بستیم. کار بزرگی انجام شد. وارد شدیم در بخشی که برای ما ارزشمند بود. در این کار بزرک ظریف اخوندی کار بزرگی کردند.

 

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.