روان رنجوری یکی از دلایل طلاق است

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: روان رنجوری یکی از دلایل طلاق است.

کد خبر : 16963
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1396 - 9:29

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، دکتر فیروزه غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: موضوع طلاق باید در دو حوزه پیشگیری و درمان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اگر دقت کنید هدف از ازدواج در نسل جدید متفاوت‌­تر از نسل قدیم است شاید در گذشته افراد برای سر و سامان دادن به زند­گی و داشتن فرزندانی که در پیری عصای دست پدر و مادر باشد ازدواج می‌کردند، ادامه داد: امروز جوانان ما از تشکیل زندگی اجتناب می­‌کنند و این باعث شده آمار ازدواج پایین آید و این نشان می‌دهد هدف از تشکیل زندگی متفاوت از ده­ه‌های گذشته است.

غضنفری اضافه کرد: سیستم آموزشی و تربیتی باید متناسب با نسل جدید الگوهای رفتاری آموزش را ترسیم کند تا در آینده با پدیده‌ای به نام کمبود جمعیت مواجه نشویم که آن هم فاجعه‌ای دیگر است.

این روانشناس گفت: گفته می‌شود که پس از اعتیاد، آسیب‌های روان­شناختی یک عامل عمده در بروز طلاق است و این نشان می‌دهد که جا­معه ما روان رنجور و بیمار است و این می‌ت­واند دلایل متعدد و متنوعی داشته باشد.

وی یادآور شد: سلامت روانی می‌تواند تضمین کننده تشکل و تحکیم خانواده باشد که باید از ابزارها­یی که در علوم پزشکی، روانشناختی داریم بر­ای سلامتی و بهزیستی جامعه استفاده کنیم.

غضنفری تصریح کرد: درست است که اعتیاد و بیکاری در مبحث طلاق تاثیر گذار بوده، اما وقتی در جلسه مشاوره با فردی که می‌خواهد طلاق گیرد مواجه می‌شویم، می‌بینیم که آنان فاقد آن مهارت‌­هایی است که یک زوج برای تشکیل زندگی به آن نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه در دو مقطع متوسطه و دانشگاه باید این مهارت‌ها آموزش داده شو­د، افزود: باید در مقطع متوسطه همانطور که دانش­‌آموز به دروس نظری توجه دارد مهارت‌های زندگی را برای او ملموس کنیم و در این راستا تمهیداتی اندیشیده شود چراکه نیاز است اصول زندگی را به نسل جوانان خوب یاد دهیم.

این عضو هیأت علمی دا­نشگاه لرستان یادآور شد: مهارت‌های زناشویی، زوجین و زندگی از مقطع متوسطه و دانشگاه با حضور متخصصین تدریس می‌­شود.: متأسفانه برخی مراکز مشاوره ما گاهی تخصصی عمل نمی‌کنند و مجوزی از هیچ سا­زمانی ندارند اما فعا­لیت دارند و روانشناسی را در استان دارند دچار مشکل می‌کند.

این استاد دانشگاه به اجرای طرح “مطلع مهر” که در سال‌های قبل اجرایی شده است، اشاره کرد و گفت: در این طرح یکی از رو­انشناسان، متخصصان اورولوژیست و روحانیون در مسائل معنوی، حضور دارند و این صنف باید در مراکز بهداشت محلات برای زوجین پرونده تشکیل دهند و هر زو­جی تا ۵ سال از این خدمات رایگان استفاده کند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: مسائل جنسی و اختلالات جنسی یکی از مشکلاتی است که منجر به طلاق می‌شود و به دلیل اطلاعات کمی که زوجین نسبت به این مسائل دارند گاهی اوق­ات به درگیری‌های طای­فه‌ای منجر می‌شود.

غضنفری اضافه کرد: اگر زوجین را خوب آموزش دهیم قطعاً در بحث طلاق شاهد کاهش آمارها خواهیم بود.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.