رمان «۱۹۸۴» باعث بیهوشی تئاتری‌ها شد

اجرای تئاتر «۱۹۸۴» در لندن که بر اساس رمانی با همین روی صحنه است باعث بیهوشی و تهوع برخی از تماشاگران آن شده است.

کد خبر : 20871
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 9:38

رمان «1984» باعث بیهوشی تئاتری‌ها شد

روزنامه‌ی واشنگتن پست در گزارشی نوشته است بیهوشی، تهوع، جیغ زدن و زد و خورد چیزهایی نیستند که تماشاگران تئاتر هنگامی که تصمیم می‌گیرند به تماشای نمایشی بروند انتظارش را داشته باشند.

این روزنامه‌ی آمریکایی در ادامه نوشته است اما اینها چیزهایی بوده که تماشاگران اجرای جدید نمایش «۱۹۸۴» جورج اورول آن را تجربه کرده‌اند.

اجرای جدید نمایش «۱۹۸۴» به کارگردانی و نویسندگی رابرت آیک و دانکن مک‌میلان از هفته‌ی گذشته بعد از انتشار پیش‌نمایش‌هایی از آن در سالن تئاتر هودسون در لندن شروع شده است.

شدت خشونت‌ها و شکنجه‌ها در طول اجرای نمایش به قدری زیاد بوده که در طول آن چندین تماشاگر از هوش رفته‌اند و بقیه نیز دچار تهوع شده‌اند.

به نوشته‌ی واشنگتن‌پست، برخی از تماشاگران به پلیس تلفن کرده‌اند و پلیس نیز ناچار به دخالت شده است. در یکی از شب‌های اجرای این نمایش در چهار شب گذشته تماشاگران شروع به داد و فریاد بر سر بازیگران کرده‌اند و برخی از آنها نیز با التماس از بازیگران خواسته‌اند که نمایش را متوقف کنند.

برگزارکنندگان این نمایش هنوز واکنشی به این درخواست نشان نداده‌اند. با این حال آنها گفته‌اند پیش از فروش بلیت به همه‌ی تماشاگران هشدار داده‌اند که محتوای این نمایش برای افراد زیر ۱۴ سال مناسب نیست.

آنها همچنین می‌گویند از پیش به تماشاگران هشدار داده‌اند که محتوای این نمایش همراه با صحنه‌های خشن و نورهای شدید و فریاد و ضجه است.

رمان «۱۹۸۴» نوشته‌ی جورج اورول که سال ۱۹۴۹ میلادی منتشر شد فضایی از یک جامعه‌ی بسته و خفقان‌آور را ترسیم می‌کند که زیر چشمان دولتِ موسوم به «برادر بزرگ» اداره می‌شود و همه‌ی رفتار شهروندان زیر نظر گرفته می‌شود.

حدود چهار ماه پیش نیز پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا شرکت آمازون اعلام کرده بود رمان «۱۹۸۴» به صدر جدول پرفروش‌ها برگشته و در جایگاه اول قرار گرفته است.

ناشر این رمان بعد از استقبال غیرمنتظره اعلام کرده بود هفته‌ای ۷۵ هزار نسخه از آن را منتشر خواهد کرد. سخنگوی انتشارات پنگوئن گفته بود این شمارگان بیش از شمارگان معمول است.

استقبال آمریکایی‌ها از این رمان باعث شده خوانندگان اروپایی و عمدتاً بریتانیایی نیز نسبت به محتوای آن کنجکاو شوند. گفته می‌شود سالانه حدود ۱۰۰ هزار نسخه از این رمان در سراسر جهان به فروش می‌رسد.

رمان «۱۹۸۴» با ترجمه‌ی صالح حسینی به فارسی نیز ترجمه شده و از رمان‌های محبوب بین خوانندگان ایرانی است.

جورج اورول سال ۱۹۵۰ در حالی که تنها ۴۷ سال داشت بر اثر بیماری درگذشت. یکی از آثار معروف او رمان کوتاه «مزرعه‌ی حیوانات» است که از جمله رمان‌های پرخواننده در جهان است.

از این رمان ده‌ها ترجمه به فارسی موجود است که ترجمه‌ی احمد کسایی‌پور از جمله‌ی آن‌هاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.