رئیس‌جمهور جلوتر از ما پیگیر برخی مسائل است/ پرداخت ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار به بنگاه‌های اقتصادی/ توتال یک قرارداد قابل اعتنا برای ایران است

سخنگوی دولت گفت: ما تاکنون به ۲۵ هزار و ۵۱۸ بنگاه اقتصادی ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم

کد خبر : 30920
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1396 - 6:50

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اشاره به اینکه انتظارات و توقعات از برجام متفاوت است، گفت: در سال جاری توانستیم ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری قابل توجهی در میادین نفتی داشته باشیم.

توتال یک قرارداد قابل اعتنا برای جمهوری اسلامی ایران است

وی تاکید کرد: قرارداد توتال یک قرارداد قابل اعتنا برای جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: قراردادهایی در حوزه آبرسانی و درمانی انجام گرفت. برای بیمارستان ۷۲۰ تخت‌خوابی تبریز اعتباری ۲۰۳ میلیون یورو، بیمارستان ۱۳۷۴ تختخوابی نمازی شیراز ۴۰۶ میلیون یورو و بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی شهید رجایی تهران ۴۱۵ یورو سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی در ادامه توضیح داد: ۳ نوع بیمارستان داریم که عبارتند از دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی که بیمارستان‌های نیمه خصوصی یا همان مشارکتی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورو به کار خودشان ادامه می‌دهند.

نوبخت ادامه داد: در بهمن سال گذشته رئیس‌جمهور چند بار به استان خوزستان سفر کردند (این استان عضو آسیب دیده جمهوری اسلامی ایران است) که دستور دادند مشکل آب و ریز گردها حل شود، طبق دستور رئیس‌جمهور مقرر شد ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و هزار و ۵۰۰ میلیارد برای برق اعتبار اختصاص دهیم.

پرداخت ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار  به بنگاه‌های اقتصادی

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با بیان این که برای تامین این اعتبارات ما به صندوق توسعه ملی نیاز داشتیم، عنوان کرد: در جلسه دیروز ستاد اقتصادی ۲۰۰ میلیون و ۱۴۰ هزار یورو اعتبار با کمک بانک‌های اروپایی اختصاص دادیم. هفته آینده نیز  طرح آب رسانی به آبادان و دشت ایزه خواهیم داشت.

نوبخت در خصوص خرید گندم از گندم‌کاران گفت: ۸ هزار و ۸۳۴ تن گندم به ارزش یازده هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان خریداری شد که تاکنون ۷ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۳ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان مانده است.

وی درباره اختصاص اعتبار به بنگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: ما تاکنون به ۲۵ هزار و ۵۱۸ بنگاه اقتصادی ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در سه ماه امسال ۹۲۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند که ما برای ۷۵۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است و تعداد ۲۱۳ هزار نفر بی‌شغل ماندند.

تاکنون ۵۰ هزار ۶۱۷ تاکسی جایگزین شده است

نوبخت درباره جایگزینی تاکسی‌های فرسوده عنوان کرد: تاکنون ۵۰ هزار ۶۱۷ تاکسی جایگزین شده است.

وی درباره طرح جایگزینی اعدام برای قاچاق‌چیان گفت: شورای محترم نگهبان به این طرح نگاه دقیقی دارد و عقل جمعی قطعا بهترین تصمیم را می‌گیرد.

سخنگوی دولت درباره لیست اموال وزرا عنوان کرد: بعد از رای اعتماد فرم‌های در اختیار وزرا قرار می‌گیرد تا ریز اموال خود، فرزندان و همسر خود را اعلام کنند و قوه قضائیه هم برای بررسی این کار انگیزه لازم را دارد.

تعمهیدات سفر رئیس‌جمهور به نیویورک انجام شده است

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس‌جمهور به نیورک گفت: کاملا مشخص نیست اما تعمهیدات سفر انجام شده است اجازه دهید به وقتش صحبت کنیم.

روحانی جلوتر از ما پیگیر برخی مسائل است

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اولین سخنرانی تلویزیونی رئیس‌جمهور بعد از انتخابات و انتقادهای به آن گفت: رئیس‌جمهور پیگیر مطالبات مردم است و به نظرم رئیس‌جمهور مطالب خوبی را بیان کردند ایشان در برخی از موارد حتی جلوتر و پیگیرتر از ما هستند.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی گفت: نسبت به دوره قبل جهش بیشتری داشته‌ایم، بانک‌های بزرگ هم قراردادهای خودشان را دارند و به دنبال توانمندی کار هستند. اما به یاد داشته باشید امروز دیگر از تحریم‌های آمریکا خبری نیست.

امروز بیش از یک میلیون بشکه نفت می‌فروشیم

نوبخت در ادامه افزود: ما باید حقوق کارمندان دولت را از دو محل پرداخت کنیم؛ نفت و یا سرمایه‌گذاری که امروز ما بیشتر از یک میلیون بشکه می‌فروشیم. زمان تحریم یادتان هست که کمتر از یک میلیون بشکه می‌فروختیم و کشتی‌های ما هم بیمه نبودند اما امروز اروپا رو به روی آمریکا قرار می‌گیرد و ما کارمان را انجام می‌دهیم و اتفاقی هم نیفتاده است. گرچه همین رفتارها خوراک می‌شود برای برخی از جریان‌های داخلی که بگوییم اتفاقی نیفتاده است.

 


telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.