دولت میانمار شریک جنایت علیه مسلمانان روهینگیا است

شورای مشورتی مردم روهینگیا دولت میانمار را به مشارکت در خشونت و جنایت علیه این مردم متهم کرد.

کد خبر : 25349
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1396 - 14:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شورای مشورتی مردم روهینگیا با انتشار بیانیه‌ای دولت میانمار را که پیش از این اتهامات نسل‌کشی و پاکسازی قومی مسلمانان منطقه آراکان را رد کرده بود به مشارکت در این جرم متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: “انکار دولت میانمار در مورد «نسل‌کشی» و «پاکسازی نژادی» علیه مردم روهینگیا که در ماه نوامبر سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی میانمار در استان آراکان صورت گرفت، نگران کننده است.

اخبار ساختگی دولت میانمار و انکار جنایات انجام شده را فاقد اعتبار عامل آسیب به اعتبار بین المللی آن خوانده و از افزایش خشونتها ابراز نگرانی شده است.

انکار مستمر حقایق از سوی دولت نتایج جدی‌تریدر پی خواهد داشت. این انکار باعث ایجاد چنین تصوری در ذهن اعضای ارتش و نیروهای امنیتی کشور می شود که بدلیل جرایمی که مرتکب آن هستند، مجازات نخواهند شد.”

فیل رابرتسون، معاون مدیر آسیایی دیدبان حقوق بشر نیز در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: گزارش کمیسیون دولتی میانمار در مورد اخبار مربوط به «نسل‌کشی» و «پاکسازی نژادی» علیه مردم روهینگیا (مسلمانان آراکان) از سوی نیروهای امنیتی این کشور و بودیست های افراطی که توسط مینت سوه، معاون رئیس‌جمهور میانمار منتشر شد، مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار نگرفت.

وی این گزارش را ناعادلانه خوانده و هدف کمیسیون مذکور را مبرا کردن نیروهای امنیتی میانمار دانست.

در پی بروز درگیری در ایالت میانمار در سال ۲۰۱۲ میان بوداییان و مسلمانان تراژدی روهینگیایی برملا شد. در این درگیری ها شمار بسیاری که اغلب آنها را مسلمانان تشکیل می دادند، کشته شدند؛ صدها خانه و محل کار سوزانده شده و هزاران نفر به دلیل وقایع خشونت بار مجبور به ترک این منطقه شدند.

دولت میانمار با تصویب قانونی از سال ۱۹۸۲ تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه آراکان که یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت دارند، سلب کرد. سازمان ملل نیز مسلمانان میانمار را که از طرف دولت این کشور از حقوق شهروندی محروم شده اند را به عنوان «اقلیت دینی که در معرض بیشترین ظلم های انسانی در جهان قرار دارند» می شناسد.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.