دوازده نظریه درباره طبیعت بشر در یک کتاب

کتاب دوازده نظریه درباره طبیعت بشر منتشر شد.

کد خبر : 25719
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1396 - 9:11

به گزارش پایگاه خبری ججین  ، کتاب دوازده نظریه درباره طبیعت بشر (مکتب کنفوسیوس، آیین هندو، مکتب بودایی ،افلاطون، ارسطو، مسیحیت، اسلام، کانت، مارکس، فروید، سارتر و نظریات داروینی) نوشته “لزلی استیونسن”، “دیوید ل. هابرمن” و “پیتر متیوز رایت” را به چاپ رساند.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: این کتاب برای کسی نوشته شده است که به‌دنبال «فلسفۀ زندگی» است؛ یعنی می‌خواهد درکی از طبیعت بشر داشته باشد که او را در مسیر زندگی راهنمایی کند. این راهنمایی قاعدتاً مبتنی است بر نوعی «تشخیص» دربارۀ این‌که مشکلِ ما انسان‌ها در زندگی از کجاست، و آن هم به نوبۀ خود مبتنی‌ است بر برخی «آرمان‌ها» دربارۀ این‌که زندگی چه‌گونه باید باشد.

در ادامه پشت جلد کتاب مورد اشاره آمده است: در این کتاب یک «نظریه دربارۀ طبیعت بشر» به معنای چارچوبی عقیدتی‌ است که در آن از وضع کلی جهان، وضع انان و جامعۀ انسانی، تشخیص کاستی‌های زندگی انسان، و نسخه‌ای تجویزی یا آرمانی برای زندگی انسان، سخن به میان آمده است. نویسندگان از همین طرح کلی بهره می‌گیرند تا مهم‌ترین مکاتب فکری و فلسفی و مذهبیِ تاریخ حیات بشر را، از مکتب کنفوسیوس و آیین بودا گرفته تا ادیان ابراهیمی و کانت و مارکس و فروید، معرفی کنند.

کتاب دوازده نظریه درباره طبیعت بشر با ۵۶۰صفحه و به قیمت ۵۰ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

 

پایگاه خبر ججین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.