درمان ۷۵ هزار بیمار مبتلا به وبا در یمن

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که ۷۵ هزار بیمار مبتلا به وبا در یمن از سوی این سازمان درمان شده است.

کد خبر : 23701
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 18:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، سازمان پزشکان بدون مرز «ام‌اس‌اف» با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد: از تاریخ ۲۷ آوریل سال جاری که شیوع بیماری وبا در یمن اعلام شد، از سوی این سازمان در ۹ استان این کشور، مراکز بهداشتی ایجاد شد و تا کنون ۷۵ هزار مبتلا به وبا در این مراکز درمان شده اند.

بر اساس این گزارش، مراکز مذکور در استان های «عمران»، «حجه»، «الضالع»، «تعز، «اب»، «عدن»، «صنعاء»، «ابین» و«الحدید» ایجاد شده و در این مراکز، فعالیت های آگاه سازی شهروندان جهت مقابله و پیشگیری از عامل شیوع و تداوم آلودگی وبا انجام گرفته و همچنین مواد بهداشتی بین شهروندان توزیع شده است.

سازمان بهداشت جهانی روز شنبه گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد: از بیست و هفتم آوریل تا ۱۷ جولای امسال، ۴۱۹ هزار و۸۰۴ مورد مشکوک ابتلا به بیماری وبا در یمن مشاهده شده و طی این مدت ۱۹۹۲ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند. اکثر قربانیان وبا در استان های حجه، الحدیده، تعز و اب بوده و بیش از ۴۰۵ هزار فرد مبتلا به آن درمان شده‌اند.

گفتنی است که سه میلیون شهروند آواره یمنی همه روزه به دلیل ادامه جنگ، عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و عدم جمع آوری زباله ها با خطر ابتلا به بیماری وبا روبرو هستند.

 


 

 

https://telegram.me/jajinnews

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.