دانشگاه آکسفورد تصویر آنگ سان سوچی را از سردر دانشکده خود برداشت

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که در اعتراض به کشتار مسلمانان در میانمار تصویر «آنگ سان سوچی» را از بزرگترین دانشکده خود برداشته و به جای آن یک نقاشی از نقاش معروف ژاپنی«یوشیهیرو تاکادا» بر سردر ورودی دانشکده نصب کرده‌است.

کد خبر : 35548
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1396 - 12:51

به گزارش پایگاه خبری”ججین”   ,  در پی بالاگرفتن انتقادها به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار دانشگاه آکسفورد تصویر رئیس دولت میانمار را از سردر دانشکده خود برداشت.

بنا به گزارش شبکه خبری «فرانس ۲۴» تصویر «آنگ سان سوچی» که بر سردر ورودی اصلی دانشکده «سنت هیو» دانشگاه آکسفورد نصب شده بود روز پنج‌نشبه برداشته شد و به جای آن یک نقاشی از «یوشیهیرو تاکادا» نقاش معروف ژاپنی نصب شد.

«آنگ سان سوچی» که هم‌اکنون رئیس دولت میانمار است از دانش‌آموخته‌های دانشکده «سنت هیو» است که در سال ۱۹۶۸ در رشته علوم سیاسی فارغ‌التحصیل و در سال ۱۹۹۱ نیز جایزه صلح نوبل به او داده شد.

بنا به گزارشهای سازمان ملل تاکنون نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا ساکن استان راخین میانمار از ترس خشونتهای ارتش میانمار به سمت بنگلادش فرار کرده‌اند؛ نظامیان میانمار همچنین در دور تازه خشونت‌های خود بیش از ۴ هزار نفر از مسلمانان این کشور را قتل‌وعام کرده و خانه‌های آنها را به آتش کشیدند.

«آنگ سان سوچی» که دارنده جایزه صلح نوبل هم هست به خاطر سکوتش در برابر خشونتهای وحشیانه نظامیان ارتش میانمار علیه مسلمانان که سازمان ملل از آن به عنوان نسل‌کشی مسلمانان یاد کرده تحت انتقادهای شدید بین‌المللی قرار دارد.

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.