خبرنگار وال استریت ژورنال به دلیل رابطه مالی با یک تاجر ایرانی اخراج شد

وال استریت ژورنال از اخراج یکی از خبرنگاران کهنه کار خود به دلیل نادیده گرفتن اصول حرفه ای و ارتباط مالی با یک تاجر و پیمانکار ایرانی- آمریکایی خبر داد.

کد خبر : 17888
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1396 - 8:20

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از یورونیوز، شرکت داوجونز، که وال استریت ژورنال بخشی از زیر مجموعه آن است و خود تحت نظارت شرکت نیوز کورپوریشن به مدیریت روپرت مرداک اداره می شود در بیانیه ای اعلام کرد: «جی سولومون، خبرنگار امور بین الملل و نویسنده کتابی با موضوع ایران دیگر کارمند وال استریت ژورنال محسوب نمی شود.»

روابط و مناسبات تجاری مشکوک این خبرنگار پس از تحقیق انجام شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس افشا شد.

در بیانیه داو جونز همچنین ضمن ابراز نگرانی از تبعات سوء این ماجرا برای روزنامه وال استریت ژورنال آمده است: «اتهامات مطرح شده در این تحقیق بسیار سنگین است. تحقیقات ما نیز در این زمینه ادامه دارد و معتقدیم آقای سولومون اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری را زیر پا گذاشته و به اعتبار ما نیز لطمه وارد کرده است.»

 

بر اساس تحقیق انجام شده توسط آسوشیتدپرس، جی سولومون پیشنهاد سهام از سوی شرکتی به مالکیت فرهاد عظیما، تاجر و سرمایه داری متولد ایران دریافت کرده که پیش تر با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا در ارتباط بوده است.

این در حالیست که جی سولومون داشتن هرگونه ارتباط مالی با فرهاد عظیما را تکذیب کرده است.

جی سولومون، خبرنگاران مجرب و کهنه کار آمریکایی طی دو دهه اخیر گزارشهایی در آسیا، آفریقا و بخصوص خاورمیانه تهیه کرده و سه بار نیز در فهرست نامزدان دریافت جایزه پولیتزر قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی یک منبع اینترنتی، وی نخستین خبرنگار آمریکایی است که به افشای محتوای نشستهای محرمانه میان آمریکا و ایران بر سر مسائل هسته ای پرداخت. این نشست ها زمینه ساز مذاکراتی بود که راه را برای دستیابی به توافقی در سال ۲۰۱۵ هموار کرد.

 

 

https://telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.