حماس و جهاد پاسخ مقاومت به طرح آتش‌بس را تحویل قطر دادند

هیئت مشترک حماس و جهاد اسلامی به ریاست اسماعیل هنیه و زیاد النخاله پاسخ گروه‌های مقاومت را به میانجیگران قطری و مصری تحویل دادند.

کد خبر : 1477869
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 21:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، الجزیره به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست وزیر قطر دادند.

این منابع تاکید کردند که پاسخ ارائه شده شامل اصلاحاتی در مورد طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی است تا این طرح آتش‌بس در غزه را نیز شامل شود.

یکی دیگر از اصلاحات صورت گرفته، خروج کامل نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه از جمله گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا است.

وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که قطر و مصر پاسخ حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی  را دریافت کردند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی در راس هیئتی از این دو جنبش پاسخ گروه‌های مقاومت به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس و مبادله اسرا را در دیدار با نخست وزیر قطر تحویل وی داده و آن را برای برادران مصری نیز ارسال کردند.

در این بیانیه آمده است که در پاسخ گروه‌های مقاومت منافع ملت فلسطین، ضرورت توقف کامل جنگ و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه در اولویت قرار گرفته است.

این بیانیه همچنین می‌افزاید که هیئت فلسطینی با تکیه بر احساس مسئولیت ملی، آمادگی خود را برای تعامل مثبت برای دستیابی به توافقی که به پایان این جنگ منجر شود، اعلام می‌کند.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.