حماس: سخنان نتانیاهو درباره آینده غزه توهم بود

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای در خصوص سخنرانی نتانیاهو در کنگره، گفت که او در ارتباط با اداره غزه پس از جنگ در توهم به سر می‌برد.

کد خبر : 1577113
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1403 - 6:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به سخنان بنیامین نتانیاهو در صحن کنگره آمریکا، گفت که این سخنرانی تلاشی برای توجیه نسل‌کشی و قتل‌عام مردم غزه بود.

در این بیانیه که شامل ۱۰ بند می‌باشد آمده است:

یکم: اولین اقدام باید دستگیری نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی و تحویل او به دادگاه کیفری بین‌المللی باشد، نه اینکه به او فرصتی داده شود تا خود را در برابر جهانیان موجه جلوه دهد و بر کشتار و نسل‌کشی در نوار غزه سرپوش بگذارد.

دوم: در حالی که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تروریستی، جنگی وحشیانه با هدف نابودی مردم فلسطین در نوار غزه را رهبری می‌کند و در آن تمام قوانین بین‌المللی و معاهدات بشردوستانه که برای حمایت از غیرنظامیان طراحی شده‌اند، نقض می‌شود که جهان مدرن هرگز مشابه آن را ندیده است، کنگره ایالات متحده از او که یک جنایتکار جنگی است دعوت می‌کند تا تبلیغات و دروغ‌هایی که در ۹ ماه گذشته دروغ بودنشان ثابت شده است را تکرار کند و برای جنایات وحشتناک علیه زنان و کودکان و سالمندان بهانه‌تراشی کند.

سوم : نتانیاهو سعی کرد با احساسات بازی کند، حقایق را تحریف کند و روایت‌های نادرست را در مورد ۷ اکتبر ترویج کند، در حالی که تحقیقات اسرائیلی و بین‌المللی نادرستی این ادعاها را تأیید و اعلام کرده است که ارتش اسرائیل اقدام به کشتار غیرنظامیان اسرائیلی در اطراف نوار غزه دست زده است.

چهارم: سخنان نتانیاهو بیانگر عمق بحران نظامی، امنیتی و بین‌المللی اوست، چرا که او سعی کرد علناً بر آن‌ها با شکست‌هایی که ارتشش در غزه متحمل شده است، سرپوش بگذارد و با آزادسازی تعدادی از اسیران، پیروزی های ساختگی را تبلیغ کند و و سخنی از کشتار‌های هولناک علیه غیرنظامیان در رفح و النصیرات در جریان آزدسازی این اسرا به زبان جاری نسازد.

پنجم: صحبت های نتانیاهو در مورد تشدید تلاش‌ها برای بازگرداندن اسرا دروغ محض و گمراه کننده برای افکار عمومی اسرائیل، آمریکا و بین المللی است، در حالی که او کسی است که تمام تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ و انعقاد توافق برای آزادی اسرا را علی رغم تلاش‌های مستمر میانجی‌های برادرانمان در مصر و قطر و با وجود انعطافی که از خود نشان داده‌ایم را ناکام گذاشته است؛ جنبش [حماس] نتانیاهو را به طور کامل اً مسئول عواقب این وضعیت و سرنوشت اسرای اسرائیلی در نوار غزه می‌داند.

ششم: همه گزارش‌های حقوق بشری، بشردوستانه و بین‌المللی تایید می‌کنند که نتانیاهو و ارتش او دست به کشتارهای دسته جمعی و پاکسازی قومی در غزه زده‌اند که جهان معاصر نمونه آن را سراغ ندارد، هدف قرار دادن بسیاری از کارکنان سازمان‌های بشردوستانه تنها تاییدی بر دروغ بودن ادعای او در مورد ورود کمک به ساکنان نوار غزه است.

هفتم: واشنگتن به جای پاسخگو کردن اسرائیل به خاطر جنایاتش علیه بشریت، حمایت سیاسی و نظامی از اشغالگری را ادامه می‌دهد، همچنین پوشش لازم برای فرار از مجازات را به کابینه‌های تروریست‌های صهیونیست و فراهم‌کردن بستر کنگره برای شستن دست جنایتکاران جنگی فاشیست از خون کودکان بی‌گناه می‌دهد.

هشتم: ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأیید می‌کنیم که تصورات جنایتکار جنگی نتانیاهو درباره آینده نوار غزه، توهمات و خیال‌پردازی‌های محض است؛ تنها مردم فلسطینی ما هستند که حق دارند در مورد اینکه چه کسی بر آن‌ها حکمرانی کند، تصمیم بگیرند.

نهم: حمله نتانیاهو به محور مقاومت نشان‌دهنده عمق بحران نظامی و امنیتی این رژیم اسرائیل در نتیجه ادامه حملات از جبهه‌های مختلف است.

دهم: از سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم موضع خود را مبنی بر رد اشغالگری و تلاش برای پایان دادن به آن به هر طریق اعلام و از پایداری و مقاومت مردم فلسطین حمایت کنند. مردم ما باید بتوانند از حق بازگشت و تعیین سرنوشت خود مطابق با قوانین بین المللی که توسط اشغالگران نازی-صهیونیسم نقض شده است، استفاده کنند.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.