حضور۳۶هزار نفر برای دیدن تئاتر خیابانی/۱۲۰اجرای خیابانی در مریوان

سنندج- دبیر دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: با توجه به بررسی های انجام شده طی چهار روز اجرای نمایش ها ۳۶ هزار نفر از آن بازدید کردند.

کد خبر : 32625
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:04

دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،  فاتح بادپروا امروز چهارشنبه  در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که در سالن اجتماعات اموزش و پرورش مریوان برگزارشد گفت: یکی از نقاط قوت این دوره از جشنواره ارسال ۵۴ اثر به بخش بین الملل بود که با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی کشورمان ۶ کشور در این جشنواره حضور پیدا کردند.

وی عنوان کرد: پس از مراحل بازبینی آثار ۲۰ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر آیینی و ۵ اثر در بخش کودک و نوجوان به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان راه پیدا کردند.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه در این دوره کارگاه های آموزشی و نشست های نقد و بررسی قابل توجهی برگزار شده است، بیان کرد: در این دوره ۱۲۰ اثر در پارک ها ، روستاها و در کنار دریاچه زریوار برگزار شد و ۳۶ هزارنفر تماشاچی در این جشنواره از این اجراها بازدید کردند.

باد پروا با تاکید بر این موضوع که امسال پوشش رسانه ای این جشنواره توسط خبرنگاران در سطح مطلوبی اجرا شده است، افزود: برای اولین حضور رسانه های خارجی از کشورهای چین، ایتالیا و ترکیه حضور داشتند و این فستیوال به تمام جهان بیشتر شناخته شد.

وی ضمن اشاره به اینکه در حاشیه این جشنواره از دو کتاب تخصصی تئاتر رونمایی شد، عنوان کرد: ما با برگزاری چنین رویدادهای خواهان توسعه شهر مریوان هستیم.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه مردمان صاحب اصلی این جشنواره است، یادآور شد: مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص اعتبار  برگزاری این جشنواره توجه ویژه ای داشته اند و امیدوارم این کمک ها در آینده نیز در خصوص تئاتر استمرار داشته باشد.


telegram.me/jajinnews

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.