جهان ورزش در چنین روزی/ حذف تلخ اسپانیا و دست خدا

در چنین روزی کره جنوبی با اشتباهات فاحش داوری اسپانیا را شکست داد و داوید ویا نیز آخرین گل خود را برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند.

کد خبر : 18206
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1396 - 19:26

دست خدا

در چنین روزی کره جنوبی با اشتباهات فاحش داوری اسپانیا را شکست داد و داوید ویا نیز آخرین گل خود را برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، جهان ورزش در ۲۳ ژوئن شاهد یک اتفاق تاریخی بوده است که در یاد علاقمندان به فوتبال مانده است. در چنین روزی در سال ۲۰۰۲ تیم ملی کره جنوبی موفق شد با شکست اسپانیا در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی شود.

پایگاه خبر ججین

در این دیدار اشتباهات داوری به ضرر تیم ملی اسپانیا بود و یکی از کثیف ترین داوری های تاریخ جام جهانی در این دیدار بود که باعث شد کره جنوبی راهی مرحله بعد شود.

همچنین در چنین روزی در سال ۲۰۱۴ داوید ویا موفق شد آخرین گل خود را برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند. او در ۹۷ بازی ملی توانست ۵۹ گل به ثمر برساند تا برترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا باشد.

پایگاه خبر ججین

ولی مهمترین اتفاق امروز بر می گردذد به سال ۱۹۸۶ جایی که دیگو مارادونا با دو گل خود انگلیس را شکست داد. یکی از گلهای او که با دست زده شد از چشم داور دور ماند و هنوز یکی از صحنه های تاریخی جام جهانی است. از این گل با عنوان “دست خدا” یاد شده است.

پایگاه خبر ججین

امروز همچنین تولد ۳ بازیکن بزرگ فرانسوی نیز بوده است. ژان تیگانا، زین الدین زیدان و پاتریک ویرا از جمله این بازیکنان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.