«جزیره گنج» ما را با دزدان دریایی آشنا می‌کند

«جزیره گنج» یکب از رمان‌های مهم کلاسیک، اثر یک نویسنده اسکاتلندی است که بازنویسی و به همت محمدقصاع ترجمه شده است.

کد خبر : 77641
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1397 - 16:45

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، «جزیره گنج» نام رمان ماجراجویانه‌ای است که توسط رابرت لویی استیونسُن نویسنده اسکاتلندی نوشته شده‌است. این رمان در سال ۱۸۸۳ میلادی به صورت کتاب به چاپ رسید و موضوع آن دربارهٔ دزدان دریایی و گنجی مدفون در یک جزیره است. جزیره گنج را غالباً در زمره ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌آورند و منتقدان آن را به خاطر توصیف استادانه نویسنده از شخصیت‌ها و رویدادها و فضای داستان، ستوده‌اند. این کتاب بارها به روی صحنه تئاتر و پرده سینماها رفته و از محبوبیت خاصی به ویژه نزد نوجوانان، برخوردار است.

 

 

 

جزیره گنج

 

«جزیره گنج»، را کریس تیت بازنویسی و محمد قصاع ترجمه کرده؛ این کتاب در مجموعه «گفت‌وگو با مشهورترین داستان‌های جهان» جای می‌گیرد. در این مجموعه، خواندنی‌ترین داستان‌های کلاسیک گنجاندهو به زبانی ساده بازنویسی شده‌اند.

این کتاب، پنج بخش را شامل می‌شود. «دزد دریایی پیر، آشپز دریایی و نخستین ماجراجویی من در خشکی، حصاربندی، ماجراهای سفر دریایی من و ناخدا سیلور» قسمت‌های مختلف این رمان هستند.

«جزیره گنج»، تاثیر بسیاری بر ادبیات عامه داشته است. این کتاب به صورت کتاب گویا هم درآمده؛ ایوب آقاخانی و آرزو روشناس به سرپرستی نادر برهانی مرند این رمان را به صورت کتاب گویا درآورده اند.

این داستان را انتشارات شهر قلم در ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.