جزئیات اتصال بزرگراهی تبریز به ارمنستان
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد گفت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی میسازد که به کریدور بینالمللی تبدیل میشود.
به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی صبح امروز در آیین کلنگزنی ایستگاه خاوران راهآهن میانه ــ تبریز، ظرفیت بالای ترانزیتی آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی اقدامات زیادی در زیرساخت حملونقل کشور انجام شده که توجه به این استان بر اساس ظرفیتها افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه “در کل کشور نزدیک به یکهزار و ۱۶۰ کیلومتر آزادراه در دست اجرا داریم” افزود: فقط ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در این استان ساخته میشود که این عدد بزرگی است و یکچهارم کل آزادراههای کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی خبر داد و گفت: سه مسیر مهم ریلی در این استان ساخته میشود که پروژه میانه ــ تبریز، بستانآباد ــ سراب ــ اردبیل و میانه ــ اردبیل هم از این استان رد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان اینکه ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجراست، خاطرنشان کرد: کل بزرگراهها ۱۷ هزار کیلومتر است که ۴۰ درصد آن در دست اجراست و سالانه ۱۲۰۰ کیلومتر بهرهبرداری میشود.
وی افزود: اتوبان تبریز ــ اهر تا بهار سال آینده تمام میشود، از پروژه سراب تا اردبیل، سال آینده تا سراب ۴خطه خواهد شد و اتوبانهای ورزقان ــ ارمنستان و شبستر ــ خوی هم در دست اجراست که در مجموع، در تمام محورهای مراکز جمعیتی این استان زیرساخت حملونقل بهبود یافته و شدت کار افزایش یافته و قابل قیاس با گذشته نیست.
خادمی با اشاره به اینکه اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد، ابراز داشت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی میسازد که به کریدور بینالمللی تبدیل میشود.
وی راجع به ویژگیهای خطآهن میانه ــ تبریز گفت: در این پروژه که بخش عمده آن توسط رئیس جمهور افتتاح شد، ۵ ساعت مسیر تبریز به تهران را کاهش داده و اولین پروژه دوخطه کشور از ابتدای طراحی است که ۶۵ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری معادل دو برابر بزرگترین سد کشور صورت گرفته و تاکنون ۱۸۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی هدف این پروژه را برای اقتصادی شدن، رسیدن به تبریز و اتصال به ایستگاه قدیم راهآهن تبریز عنوان کرد و افزود: آذربایجان شرقی ارزش زیادی برای ترانزیت کالا دارد لذا باید ریل سریعاً به تبریز برسد که برای تحقق آن، به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
برچسب ها :اقتصاد ایران ، ایران و ارمنستان ، تبریز ، ججین
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰