جریمه شدید برای کسی که فهمیده بیمار است و دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کند

رئیس‌جمهور گفت: جریمه شدید برای کسی که فهمیده بیمار است و دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کند وضع می‌شود.

کد خبر : 121854
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 - 12:21

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا،‌ ضمن تشکر از کادر درمان و دستگاه‌های مرتبط با بیماری کرونا گفت: کادر درمان تلاش بسیاری کرده‌اند، و از مردم می‌خواهم از کادر درمان با استفاده از ماسک تشکر عملی کنند.

روحانی بیان داشت: کرونا یک بیماری عادی نیست، سلطان و گدا نمی‌شناسد. دانشمند و حتی کادر درمان را مبتلا می‌کند و نیاز به یک عزم جدی داریم. باید مراقبت و نظارت را بالا ببریم و برای تخلفات جریمه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: رویکرد کانال های خارجی، هراس افکنی در جامعه با هدف نگران کردن مردم و ایجاد بی اعتمادی است. امیدواریم در پایان سال رشد اقتصادی کشور بدون نفت و یا با نفت مثبت بشود.

رئیس جمهور اظهار داشت: قبلا هم گفتیم که فردی که احساس می‌کند بیمار شده و روشن می‌شود که بیمار است بیماری را مخفی نکند پس از اگر کسی مخفی کرد تخلف کرده است. لذا اگر کمیته انتظامی و امنیتی که می‌خواهد مجازات برای تخلف بیاورد این بالاترین تخلف است. جریمه شدید برای کسی که فهمیده بیمار است و دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کند وضع می‌شود.

وی گفت: امروز در جلسه نسبت به تهران بزرگ تصویب کردیم این است که همه کادر اداری ما در کشور و چه دولتی و غیر دولتی کسب و کار را در اختیار دارند، مراقبت نکردند به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود که شدت مجازات از تذکر تا انفصال یکسال از خدمت است. برای کسب و کار هم پلمپ است. در تهران شدت مجازات بیشتر است.

روحانی خاطر نشان کرد: کسی که ماسک نزده باید مشخص شود چه کسی است و باید به وی تخلف اعلام شود اما مستقیم نباید با او برخورد شود بلکه شناسایی شود و جریمه آن مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط استانها شبیه به هم نیست، اظهار داشت: گزارشی از استان‌ها داده شد و معلوم شد که نمی‌توان کل ایران را در این موضوع یکدست ببینیم؛ برخی استان‌ها تنها یک پیک داشتند؛ برخی شهرها دو پیک داشتند؛ برخی هم هستند که داخل پیک سوم شده‌اند؛ شرایط استان‌ها عین هم نیستند اگر می‌خواهیم از این بیماری خطرناک فاصله بگیریم باید اصول بهداشتی را دقیقاً مراعات کنیم.

رئیس جمهور در مورد اربعین گفت: هیچ رفت‌و آمدی برای راهپیمایی در عراق وجود ندارد. متاسفانه طبق گزارش فرمانده نیروی انتظامی در این جلسه یک تعدادی از افراد توسط بلدچی( قاچاقچی)‌ها اغفال شدند و برخی را به‌ آنطرف مرز برده و برای برخی مشکلات جانی ایجاد کرده‌ و آن‌ها را رها کرده‌اند.

روحانی تاکید کرد: هیچ رفت‌وآمدی برای راهپیمایی اربعین در عراق وجود ندارد؛ مرزها بسته است. هیچکس به سمت مرز حرکت نکند؛ این حرکت قانونی نیست. ما امسال در داخل کشور هم راهپیمایی نمادین اربعین مانند سال‌های گذشته که برگزار می‌شد، نخواهیم داشت.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.