جدیدترین آلبوم‌های موسیقی کدام‌اند؟

طی دو ماه گذشته ۳۲ آلبوم موسیقی در ژانر‌های مختلف روانه بازار شده است.

کد خبر : 1572028
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1403 - 7:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در دو ماه گذشته ۳۲ آلبوم موسیقی از هنرمندانی مانند اکبر شاهدنواز، نادر طاهری، فرشید فرهمند، بشری پاک‌باز، علی رستمیان، سام اصفهانی و … منتشر شده است.

در ادامه می‌توانید با آلبوم‌های موسیقی تازه منتشر شده آشنا شوید.

آلبوم «ردیف میرزا عبدالله»

آلبوم «ردیف میرزا عبدالله» در پنج سری با آهنگسازی اکبر شاهدنواز منتشر شده است. سری اول این آلبوم با ۴۸ قطعه در دستگاه شور، سری دوم با ۴۶ قطعه شامل آواز بیات کرد، آواز ابوعطا، آواز دشتی، آواز افشاری، آواز بیات ترک، سری سوم با ۴۹ قطعه در دستگاه سه گاه و چهارگاه، سری چهارم با ۷۳ قطعه در دستگاه ماهور، دستگاه همایون، آواز بیات اصفهان و سری پنجم با ۵۰ قطعه موسیقی در دستگاه نوا و دستگاه راست پنجگاه ساخته شده‌اند.

فرامرز پایور و فرشید فرهمند

آلبوم «مجموعه‌ی پیش درآمد و رنگ برای ویلن فرامرز پایور» اثری از فرشید فرهمند و با آهنگسازی فرامرز پایور است.

این آلبوم شامل ۷۱ قطعه موسیقی است.

آلبوم «سکوت»

آلبوم «سکوت» اثری از بشری پاک‌باز و شامل موسیقی «بتهوون» است.

این آلبوم شامل ۱۵ عدد موسیقی است که ترانه‌های آن توسط بشری پاک باز سروده شده است.

قطعات این آلبوم شامل «سکوت»، «نگاه»، «کی می‌آیی»، «امید، به نامت»، «گمگشته»، «دریا»، «اقیانوس»، «صدا»، «کائنات»، «ترس»، «قهوه»، «یاد باد»، «یاد باد آن روزگاران یاد باد» و «با یادت آسمان آبی گشت» است.

آلبوم «کرنش»

آلبوم «کرنش به حافظ ۲» با صدا و آهنگسازی علی رستمیان است. تنظیم این آلبوم برعهده ساسان بازگیر و محمدرضا رستمیان بوده است.

این آلبوم شامل ۶ عدد قطعه موسیقی از جمله «تصنیف کوچه رندان»، «تصنیف یار و دیار»، «تصنیف دلا بسوز»، «آواز همایون»، «تصنیف زلف بر باد مده» و «تصنیف یارب سببی ساز» است. ترانه‌های این آلبوم از حافظ شیرازی است.

آلبوم «عبور»

آلبوم «عبور» اثری از پدرام جوادزاده، محمود صالحی و با آهنگسازی پدرام جوادزاده است. این آلبوم شامل پنج عدد قطعه موسیقی از جمله «پیش درآمد ابوعطا»، «ساز و آواز ابوعطا»، «تصنیف عبور»، «ساز و آواز دشتی» و «تصنیف زلف نگار» است. ترانه‌های این آلبوم از رهی معیری، رضا نیکوکار، میلاد عرفانپور و خیام نیشابوری است.

آلبوم «سرو بی خزان»

«هشت سال پیش بر آن شدیم تا در بوستان هنر ایران سروی بنشانیم که دور از دستبرد خزان باشد. از همین رو اندیشه را زخم زدیم تا زخمه‌ها بر سیم سنتور بنشیند. آوای سنتور را به آوای نای و بربط و کمان و تار و دف آمیختیم و در دشت فراخ موسیقی ایرانی آواز شور انداختیم. در این هشت سال جانمان رنجه شد، باری خرسندیم که به اندازه توان خویش برگی بر فرهنگ ایران افزوده‌ایم و امروز «سرو بی خزان» را برای شما ارمغان آورده‌ایم.»

این اثر با آهنگسازی عباس ابوالحسنی و خوانندگی مجتبی عسگری است.

این آلبوم ۹ قطعه از جمله «سرو بی خزان»، «رقص پرنیان»، «بهانه دیدار»، «راز»، «تصنیف شاد آمدی»، «ساز و آواز ۱»، «ساز و آواز ۲»، «تک نوازی نی» و «ساز و آواز ۳» دارد.

آلبوم «انگاشت»

آلبوم «انگاشت» اثری با آهنگسازی اُرد انزابی‌پور و ساکسیفون داریوش بیژنی است.

این آلبوم شامل ۸ عدد موسیقی از جمله «شَهپر بلوز»، «چکامه‌ای برای دوستِ جان»، «مرغی از اقصای ظلمت»، «هماره آزاد»، «هنوز بیدارم»، «تاکنون بی نتیجه»، «وجدان رود» و «لیلی (بدرود)» است.

آلبوم «اردیبهشت»

آلبوم «اردیبهشت» اثری از محمد جواد رکنی است. این آلبوم ۸ قطعه موسیقی از جمله «فراق»، «چهارمضراب شور»، «ترنج»، «چهارمضراب نوا»، «چهارمضراب سه گاه»، «چهار مضراب مخالف قطعه»، «پیش درآمد همایون» و «اردیبهشت» است.

آلبوم «مه و ابریشم»

آلبوم «مه و ابریشم» اثری از نیما زاهدی، هادی فیض‌آبادی و هومن مهدویان است.

این آلبوم شامل ۹ قطعه موسیقی است که ترانه‌های آن توسط نیما زاهدی سروده شده است.

قطعات این آلبوم شامل «مه و ابریشم»، «آغاز»، «چهارمضراب افشاری»، «سیب و فریب»، «گذر»، «چهارمضراب ترک»، «اسیر»، «پایان» و «البرز» می‌شود.

آلبوم «آمی پِسِر آمی دِتِر»

آلبوم «آمی پِسِر آمی دِتِر» اثری از حسین علمباز است. قطعات این آلبوم شامل ۱۷ قسمت است که ترانه‌های آن توسط علی اصغر مهجوریان نماری و سید علی هاشمی سروده شده است.

آلبوم «بِچا بِچا»

آلبوم «بِچا بِچا» اثری از حسین زمانی و حمیدرضا زمانی است. این آلبوم شامل ۱۰ قطعه موسیقی از جمله «امیری»، «آواز موری»، «تصنیف نوبهار»، «هم جیک»، «تصنیف سیده»، «آواز بچا بچا»، «شاه مردون»، «دل ونگ»، «چاربیداری» و «بی کلام» است. ترانه‌های این آلبوم توسط سیف علی درخشان سروده شده است.

آلبوم «شادی فرشتگان»

آلبوم «شادی فرشتگان» اثری از احمد عابدی است. این آلبوم ۱۲ قطعه از جمله «جرس»، «شادیانه»، «در مسیر رود»، «شب آفتابگردان»، «شعف»، «حریر»، «مهر گیاه»، «دورنما»، «شادی فرشتگان»، «نامیرا»، «والس دارچین» و «سقوط» دارد.

از این هنرمند همچنین آلبوم «بازگشت» با ۱۰ قطعه موسیقی، آلبوم «زیگورات» با ۱۱ قطعه موسیقی و آلبوم «هویت پیانیست» با ۸ قطعه موسیقی منتشر شده است.

آلبوم «مَشتِ بِهار»

آلبوم «مَشتِ بِهار» اثری از جمشید نیکوزاد و اسدالله حسینی است که ترانه‌های آن توسط وحید دانا و شعبان نادری رجه و مازیار طیبی سیف کتی سروده شده است.

این آلبوم شامل ۱۰ عدد قطعه موسیقی از جمله «سما حال»، «بانو جان»، «نجما»، «برو دل بیقِراره»، «امیری و طالبا»، «دلخواه»، «تِه بِلارِه»، «عامی دتر جان»، «کتولی» و «مَشتِ بِهار» می‌شود.

آلبوم «موسیقی ۶ مقام تاجیکستان»

آلبوم «موسیقی ۶ مقام تاجیکستان» اثری از عبدالولی عبدالرشید و منصوره ثابت زاده است.

این اثر شامل ۵۳ عدد قطعه موسیقی است.

آلبوم «کیومرس‌نامه»

آلبوم «کیومرس‌نامه» اثری از میرجلال‌الدین کزازی، خوانندگی حسین علیشاپور و آهنگسازی مسیح تحویلداری است.

این آلبوم شامل ۱۱ عدد موسیقی از جمله «دیباچه»، «کیومرس»، «سیامک»، «دیو»، «سوگ سیامک»، «پیام ایزدی»، «هوشنگ»، «رزم هوشنگ و دیو»، «سرانجام»، «شاهنامه شناسی» و «داستان کیومرس» است.

آلبوم «رویا»

آلبوم «رویا» اثری از مرتضی سرمدی است.

قطعات این آلبوم شامل «سوگولی»، «دیوونم کردی»، «دیر برگشتی»، «تحمل می‌کنم»، «بارون»، «نازنکن»، «سوگلی (بی‌کلام)»، «رویا (بی‌کلام)» و «نازنکن (بی‌کلام)» است.

آلبوم State of Fusion

آلبوم «State of Fusion» اثری از آرمین دادخدایی است.

این آلبوم در سبک راک و شامل پنج قطعه از جمله «فراتر از حد»، «پدیده‌های ریتمیک»، «خورشید گرفتگی»، «جریانی ناملایم در مریخ»، «هنگامی که ستاره‌ها به دنیا می‌آیند» موسیقی است.

آلبوم «همستگان (برزخ)»

آلبوم «همستگان (برزخ)» اثری از پیمان فخاریان است. این اثر شامل ۱۶ عدد قطعه موسیقی است.

آلبوم «تو بمون»

آلبوم «تو بمون» اثری از پژمان کلانی، با آهنگسازی یاسین ترکی، محسن افراسیابی، عماد طغرایی، محمد بیرانوند و سمیرا دهقان‌زاده است.

این آلبوم شامل ۸ عدد قطعه موسیقی از جمله «تو بمون»، «حباب»، «دیوونتم»، «لوکیشن»، «نامحدود»، «تو همینجایی کنارم»، «خاک میهن» و «چشمان منتظر» است که ترانه‌های آن توسط محمد بکرانی، محمد بیرانوند و سمیرا دهقان زاده سروده شده است.

آلبوم «زریاب ۸: می‌مان»

آلبوم «زریاب ۸: می‌مان» اثری از پویا عشقی نژاد است.

این اثر هفت قطعه از جمله «پنج دری»، «می مانم»، «تاب»، «گوشواره»، «سایه»، «ژاژ» و «خفنگ» است.

آلبوم «Don’t Forget»

آلبوم «Don’t Forget» اثری از کامیل یغمایی، علی خدادوست و آهنگسازی کامیل یغمایی است.

این آلبوم شامل ۷ قطعه موسیقی است.

آلبوم «صفحه‌ سی و پنج»

«نگارش اولین قطعه از «صفحه‌ی‌سی‌وپنج» به تابستان سال هزار و چهارصد برمی‌گردد؛ قرابت دیرینه‌ام با رباعیات خیام، نگاه اگزیستانسیالیستی موجود، کُنهِ معنایی و بیان مینیمالِ این اشعار، بر آنم داشت که اولین مجموعه‌ی باکلامم بر این متون سِحرآمیز شکل بگیرد.

در کُمپوُزیسیون، همچون آثار گذشته‌ام پیوند به ریشه‌های موسیقی ایرانی را لحاظ داشته‌ام بطوری‌که قطعات «نه تو «و «نه من» به‌ترتیب مستقیما از متعلقاتِ دستگاه نوا و بیات ترک و قطعه «مانی» غیرمستقیم وامدارِ ایده‌های تماتیکِ موسیقی ایرانی‌ست. با تواناییِ که از دوست و همکلاسیِ روز‌های قدیم عماد عامری عزیز سراغ داشتم، از اولین نتِ خط آوازی، برای صدای او نوشته شد. قریحه و مهارت کاوه عابدین عزیز که بی‌شک بدونِ حضورش این مجموعه شکل نمی‌گرفت، فضای الکترونیک و افکتیو حاصله را بوجود آورد و صفحه‌ی‌سی‌وپنج شد آنچه که می‌شنوید.

سام اصفهانی اردیبهشت»

این اثر سه قطعه از جمله «نه تو»، «نه من» و «مانی» دارد.

آلبوم «قصه گیسو»

آلبوم «قصه گیسو» با آهنگسازی محمدعلی خودشناس و آهنگسازی محمدصالح غلامی دیلمی و حسن طالب‌زاده است.

این آلبوم شامل ۱۲ عدد قطعه موسیقی از جمله «پیش درآمد طلوع»، «درآمد شور با سه تار»، «چهارمضراب نسیم»، «ساز و آواز درآمد»، «تصنیف قصه گیسو»، «ساز و آواز اوج»، «ضربی موج»، «ساز و آواز قرچه و رضوی»، «تصنیف باد بی آرام»، «ساز و آواز حسینی و فرود»، «تصنیف ورد سحری» و «رنگ رقص گیسو» است.

آلبوم «تنها و صحرا»

آلبوم «تنها و صحرا» اثری با سنتور محمدرضا عطار و تنبک صادق شریعتی و با آهنگسازی محمدرضا عطار است.

این آلبوم ۱۲ قطعه موسیقی دارد.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.