جامعه جهانی دربرابر تهدید سلامت مردم ایران سکوت نکند

معاون اول رییس جمهوری گفت: انتظار ما از جامعه جهانی و مجمع جهانی سلامت این است که در برابر سیاست های آمریکا بویژه در حوزه سلامت که با جان انسان ها ارتباط دارد، سکوت نکند.

کد خبر : 98168
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 6:21

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت در کیش افزود: از جامعه جهانی می خواهیم از همه اهرم ها و سیاست ها علیه کارهای غیر بشری دولت آمریکا استفاده کند.
وی ادامه داد: از کشورهای منطقه ای نیز انتظار داریم برای ساخت تجهیزات در کشورهای منطقه همکاری کنند.
جهانگیری تصریح کرد: با توجه به نقش ایران در تامین دارو و تجهیزات پزشکی تهدید سلامت ایران، تهدید کشورهای منطقه است.
معاون اول رییس جمهوری گفت: با وجود اقدام ظالمانه آمریکا، دانشگاهیان ما در جهان سرآمد بوده و هزاران دانشجو را نیز از سراسر جهان جذب کرده و طرح های علمی مشترک فراوانی درحال اجراست.
به گزارش ایرنا، هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت امروز دوشنبه با سخنرانی معاون اول رییس جمهوری درباره ظرفیت های نظام سلامت ایران و برنامه های دولت برای ارتقای جایگاه سلامت کشور آغاز خواهد شد.
برگزاری نشستی با حضور مدیران مناطق آزاد کشور و تبیین برنامه ها و رویکردهای دولت برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مناطق آزاد در جهت توسعه اقتصادی و مقابله با تحریم ها، از دیگر برنامه های جهانگیری در این سفر خواهد بود.
هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، برای نخستین بار در منطقه غرب آسیا با میزبانی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره برگزار می شود.
در این نشست ۲روزه، ۱۸۱سخنرانی از سوی وزیران، مسئولان، اساتید علمی ایران و ۴۰ کشور دنیا در قالب چهارplanery (نشست جامع) و ۳۰ پنل، در پنج گروه شش ‌تایی انجام می شود.
سلامت در جهان درحال گذار، توسعه پایدار سلامت، بیماری‌های غیرواگیر و سلامت روان، سلامت در شرایط نا ایمن و بحرانی و بهداشت محیط و آموزش سلامت و نقش فناوری در سلامت، ۶ محور اصلی این برنامه است.
نشست منطقه ‌ای مجمع جهانی سلامت، نهم و دهم اردیبهشت (۲۹ و ۳۰ آوریل ۲۰۱۹) در جزیره کیش برگزار می ‌شود.


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.