جاده کندوان مسدود شد/ صدور هشدار نارنجی در شمال‌

رئیس پلیس راه کندوان گفت: محور چالوس – کرج محدوده کندوان دقایق پیش به علت احتمال وقوع سیل بسته شد.

کد خبر : 1720492
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1403 - 6:59

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، سروان پژمان لطفی اظهار داشت: طبق پیش بینی و هشدا هواشناسی استان مازندران این محور در زمان اعلام شده تا اطلاع بعدی در مسیررفت و برگشت به روی مسافران مسدود خواهد بود.

شروع بارش ‌بارش‌های سنگین در مازندران

‌‌عبدالرضا دادبود سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری مازندران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی  اظهار داشت: براین اساس محور کندوان در ۷مهر ماه مسدود بوده و تردد در دیگ  محورهای مواصلاتی مازندران در جریان است.

وی با بیان اینکه مسافران از تردد غیر ضروری در محورهای مازندران پرهیز کنند تصریح کرد: مطابق هشدارها بارش طی ۲۴ ساعت آینده ادامه خواهد داشت و احتمال وقوع سیلاب و سیل در مازندران وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر هشدار سطح قرمز در ارتفاعات خاطرنشان کرد: به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی دستورالعمل‌ها ابلاغ شده و همه نیروها در آماده باش کامل قرار دارند.

دادبود همچنین افزود: اوج بارش‌ باران از شنبه تا شب در مازندران خواهد بود و با نشست ویژه با همه دستگاه‌های مرتبط، تدابیر لازم برای حوادث احتمالی اندیشیده شد.

وی از مسافران خواست از تردد غیر ضروری در محورهای مازندران پرهیز کنند و تصریح کرد: تردد در محوهای مواصلاتی مازندران جریان دارد.

صدور هشدار نارنجی در شمال‌

هواشناسی مازندران هم روز گذشته درباره فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه مدت ۲۴ ساعت در این خطه از شمال کشور هشدار نارنجی صادر کرد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار نارنجی گزارش داده بود که با تقویت سامانه سرد بارشی از صبح شنبه تا روز یکشنبه هفته آینده بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما، در برخی مناطق با تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی (بالای ۲ هزار و ۵۰۰ متر) با بارش برف در استان خواهیم داشت.

آبگرفتگی معابر، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها صاعقه و کاهش دید، لغزندگی، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان از پیامدهای این سامانه است.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.