تهدید بهنوش،ذوق رهنما وگردش خورشید!

بازخوانی اتفاقات سینما و تلویزیون در روزهایی که سپری کردیم.

کد خبر : 31366
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1396 - 19:36

 

پایگاه خبری “ججین”

 

مهمترین اتفاقات اخیر سینمای ایران را در این مطلب بخوانید:

 

تهدید هفته/ توضیح بختیاری درباره آشتی با تتلو

دوئل بهنوش بختیاری با امیرمقصودلو در اینستاگرام در جشن فارس پلاس به پایان رسید و این دو آشتی کردند. بختیاری این هفته پستی به اشتراک گذاشت و نوشت: روحم هم ازحضور امیر تتلو در مراسم خبرگزاری فارس خبر نداشت، به واسطه ححب وحیا رفتار منفی بروز ندادم. فکر کردند تفکر من شبیه به تتلو شده. اهل سیاست و دنبال هیچ منفعت ومجوزی نیستم.» بعد هم فارس پلاس را تهدید کرد واقعیت ها را بگوید وگرنه خودش خواهد گفت.

کشف هفته/ خورشید دور زمین می چرخد؟

شبنم قلی خانی که مهمان رضا رشیدپور بود در پاسخ به این سوال که زمین به دور خورشید می چرخد یا خورشید به دور زمین ، با تردید گفت :فکر کنم خورشید به دور زمین می چرخد. بعد از یک رفت و آمد کوتاه شبنم قلی خانی گفت که من یک لحظه تمرکزم را از دست دادم و این اشتباه را مرتکب شدم و گفتم که خورشید به دور زمین می چرخد. او باز هم دچار اشتباه شد و گفت وقتی زمین دور خورشید می چرخد شب و روز تغییر می کند که رضا رشیدپور با خنده گفت:خانم شما علم نجوم رو نابود کردید…

توضیح هفته/ شرط ازدواج رهنما

بهاره رهنما این هفته با تی وی پلاس گفت و گو کرد و توضیح داد قرار نبوده عکسهای ازدواجش رسانه ای شود و خانواده همسر اولش ازدواجش را تبریک گفته اند. او که از ازدواج دومش راضی است توضیح داد تنها شرط همسرش، خواندن نماز اول وقت است.

پرحاشیه هفته/ هیاهوی شهرزاد

سریال شهرزاد این هفته چهارحاشیه داشت. وقتی تهیه کننده خبر داد فصل دو در ۱۵ قسمت تمام می شود، خیلی ها معترض شدند و گفتند با گذشت ۱۰ قسمت هنوز سریال جان نگرفته . بعضی ها هم گفتند قرار بوده فصل دو سی قسمتی باشد ولی دارید نیمه رهایش می کنید… قسمت یازدهم این هفته توزیع شد و در برخی کاورها محتوای قسمت قبل جانمایی شده بود. همین اعتراض مخاطبان را به دنبال داشت… سینا سرلک که شائبه اختلافش با محسن چاووشی قوت گرفته بود از شهرزاد جدا شد و البته دلخوری اش را عمومی کرد… علی نصیریان بازیگر نقش بزرگ آقا از فصل دوم سریال تعریف کرده و در عین حال گفته قصه آن مشکل دارد.

گیر بی مورد هفته/ منظور عادل چه بود؟

این هفته روند رو به رشد نود در سری جدید تداوم داشت و عادل فردوسی پور و همکاران بحثی جذاب درباره تیم ملی و حواشی لیگ یک راه انداختند. محسن مسلمان هافبک پرسپولیس مهمان ویژه نود بود و فردوسی پور با او درباره متن و حاشیه زندگی اش گفت و گو کرد. فردوسی پور عادت دارد مصاحبه ها را جنجالی کند که البته این ویژگی یک امتیاز می تواند باشد؛ منتها ورود به ماجرای قلیان و پیام صادقیان مصداق گیر دادن بی مورد بود. احتمالا می دانید ماجرا چیست و خبر دارید سال ها است مسلمان در این باره توضیح داده و اعلام برائت کرده. حالا هم که شرایط مطلوبی از نظر فنی دارد؛ پس چرا فردوسی پور با ایما و اشاره ماجرایی بیات را پیش کشید؟ اگر کسی نمی دانست داستان چیست فکر می کرد مسلمان معتاد به قلیان است و قصد ترک هم ندارد!

ارجاع هفته/ شعار انتخاباتی سال ۸۸ در «گسل»

در قسمت روز دوشنبه «گسل» به نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ کنایه زد. ماجرا از این قرار بود که اعتبار(بیژن امکانیان) پیش معاون وزیر که جایگزین او شده می رود. بحث بیماری پیش می آید و اعتبار به او می گوید:« خب دکتر برو دکتر». این شعار کنایی سال ۸۸ از سوی هوادران یکی از نامزدها خطاب به نامزد دیگری استفاده می شد و معنایی اعتراضی داشت.

تصمیم نسنجیده هفته/اعتراض با رمز قاسمخانی ها

مهراب قاسم خانی پستی به اشتراک گذاشت که به آن ها خبر داده شده اسم او و پیمان از تیتراژ «گسل» بیرون آمده و تازه متوجه شده اند نام شان در تیتراژ بوده. پست قاسمخانی ظاهری طنز اما پرکنایه داشت و در کانال های تلگرامی و چند سایت رسمی بازنشر داده شد. غالب کاربران هم تصمیم تلویزیون را زیر سوال بردند و این اتفاق را بهانه ای دیگر برای جمله به تلویزیون قرار دادند. علیرضا بذرافشان در تیتراژ «گسل» از برادران قاسم خانی تشکر کرده بود.

پذیرش هفته/ رامبد عذرخواهی کرد

دانیال، بازیگر «خندوانه» برای تبلیغ اسپانسر برنامه از عنوان «پیردختر» استفاده کرد و از سوی برخی سایت ها «تمسخر دختران دم بخت» تعبیر شد. رامبد جوان خیلی زود پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و عذرخواهی کرد.

نمی آیم هفته/ مجیدی در هند می ماند

مجید مجیدی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد فیلم دومش را نیز به زودی با عنوان «معدن طلا» در هند جلوی دوربین می‌برد.کارگردان نامزد اسکار گفت رابطه فوق‌العاده بین انسان و طبیعت و نیز محیط هند الهام بخش او شده تا فیلم بعدی‌اش را نیز در این کشور جلوی دوربین ببرد.قرار است فیلم جدید مجیدی یعنی «پشت ابرها» برای نخستین بار در شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن اکران جهانی خود را تجربه کند.

اما و اگر هفته/ نصف قیمت با کلی منت

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفته بود مناسب روز ملی سینما، بلیت‌های تمام سینماهای کشور از ۱۹ شهریور تا پایان هفته دفاع مقدس (۷ مهر ماه) نیم بها می‌شود. بعضی سینمادارها گفتند زیر باز این تصمیم نمی روند و روز گذشته سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرد: طرح فروش نیم بهای بلیت سینماها برای یک هفته ارزیابی می‌شود و بعد در صورت فروش خوب، ادامه پیدا می‌کند.

دیالوگ های هفته

محمد رحمانیان/ایران/ ۱۱ شهریور: برعکس مجلس ضربت زدن، آینه‌های روبه‌رو کاری بود که آقای بیضایی سخت اجازه اجرایش را به من داد، یکی به دلیل دلبستگی عمیق ایشان به این فیلمنامه و یکی هم حتما دنبال راهکار اجرایی بود. من در مورد راهکار اجرا با او مشورت نکردم اما به او قول دادم فیلمنامه را دقیقا تبدیل به نمایش کنم، بدون ذره‌ای کم‌وکاست، بدون حذف حتی یک شخصیت و یک دیالوگ. برای بیضایی نوشتم من به عنوان یکی از عاشقان این اثر شاید بتوانم تنها ۵ یا ۱۰درصد به این کار و خواسته‌ها و بن‌اندیشه شما نزدیک شوم و امیدوارم روزی خود شما این کار را به اجرا یا سینما درآورید.

حمید نعمت الله/برنامه ۳۵ / ۱۱ شهریور: محمد رضا گلزار وقتی «بوتیک» را بازی کرد هنوز ستاره نشده بود. جوان علاقه‌‌مند و با اطلاعات فنی کامل و مشتاق کار کردن بود که این نشانگر همکاری اش با قادری و تاثیر او بود. او انتخاب اولم بود که البته با مخالفت شایسته همراه بود و رادان را معرفی کرد که او قبول نکرد و سپس فروتن را پیشنهاد داد که او هم ابتدا رد کرد و پس از دو روز تماس گرفت که حاضر به بازی است و من هم به دروغ گفتم که با گلزار قرارداد بستیم چون دوست داشتم او بازی کند.

سام درخشانی/ بانی فیلم / ۱۳ شهریور: نقش ارشیا در «گسل» نقش بسیار سختی بود. شغل جدی ای داشت، اما قرار بود تا حدودی خنگ باشد که تلفیق این دو با هم بدون اینکه کاریکاتوری شود، خیلی اتفاق سختی بود. باید این کاراکتر در شرایط مختلف رفتارهای مختلفی از خودش نشان می داد. مثلا در یک جاهایی باید کارش را جدی انجام می داد. چون در کار نمی توانست شوخی کند. اگر در شغلش آدم دست و پا چلفتی بود، سیستم محافظین زیر سوال می رفت. به همین دلیل اصلا نمی شد شوخی کرد. اما از آن طرف هم برای مادرش پسر خیلی لوسی است .

محسن امیریوسفی/ اعتماد/۱۲ شهریور: در سینمای ایران هر دوره‌ای یک چیزی مد می‌شود. دوره‌ای بحث کارگردان‌سالاری داغ بود و دوره‌ای سینمای جشنواره‌ای و دوره‌ای هم بحث سوپراستارسازی بود و حالا در دوره‌ای به سر می‌بریم که تماشاگر در سینما اهمیت پیدا کرده و این موضوع هم اتفاق بدی نیست اما متاسفانه باید بگویم که سینمای ایران تنها سینمایی در جهان است که به سینمای مستقلش نگاه حذفی دارد. می‌خواهم به آنهایی که طرفدار تماشاگر بیشتر در سالن‌های سینما هستند و کعبه آمالی به نام هالیوود و بالیوود دارند، بگویم اتفاقا سینمای مستقل در دو کشور هند و امریکا به خوبی نفس می‌کشد و اوضاعش از ایران خیلی هم بهتر است.

میلاد کی مرام/برنامه من و شما/ ۱۰ شهریور: وقتی ادعای روشنفکری داریم یعنی باید سعی کنیم که راحت حرف بزنیم و نظرمان را ارائه بدهیم و به نظر دیگران احترام بگذاریم. اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که نظراتمان را باید با احترام به افراد بیان کنیم. به زعم من حامد بهداد به هرحال یکی از بهترین بازیگران سینماست و در برنامه شما نظر خودش را درباره آقای کیمیایی گفته و این حرف عقیده اوست که قابل احترام است و ممکن است خیلی ها با او مخالف باشند بنابراین این صحبت نه چیزی از ارزش های آقای کیمیایی کم می کند نه حامد بهداد.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.