تلاش استقلال برای رسیدن به نیمه بالای جدول / پرسپولیس یک هفته زودتر قهرمان نیم فصل می‌شود؟!

پرسپولیس در صورت پیروزی مقتدرانه به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد و شاید قهرمان نیم فصل هم شود. ذوب آهن هم برای صعود یک پله‌ای در جدول در این بازی تلاش می‌کند. این بازی می‌تواند جذاب‌ترین مسابقه لیگ شود.

کد خبر : 46946
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1396 - 7:41

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر ذوب آهن اصفهان این شانس را دارد که یک هفته زودتر عنوان قهرمانی نیم فصل اول لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. امروز (پنج‌شنبه) چهار دیدار در چهار شهر تهران، تبریز، اصفهان و اهواز برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها استقلال در ورزشگاه شهر قدس، مهمان پیکان است. شاگردان مجید جلالی در تیم پیکان که در دو هفته گذشته نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند و تنها یک امتیاز کسب کردند این هفته به دنبال این هستند که مقابل استقلال دوباره اوج گرفته جایگاه خودشان را در رده سوم جدول رده‌بندی حفظ کنند.
استقلال در این دیدار وریا غفوری را که در بازی گذشته مصدوم بود در اختیار دارد و همچنین احتمال حضور پژمان منتظری در لیست ۱۸ نفره استقلال برای این دیدار وجود دارد. پیکان اما در این دیدار امیرحسین صادقی، مدافع با تجربه خودش را در اختیار ندارد. این در حالی است که استقلالی‌ها بدون محروم پا به این دیدار می‌گذارند.
در حال حاضر پیکان با ۲۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفته و استقلال با پیروزی هفته گذشته مقابل گسترش فولاد با ۱۶ امتیاز در رده نهم جای گرفته است. پیکان می‌تواند با پیروزی در این دیدار به رده دوم هم صعود کند اما آن‌ها می‌دانند که در صورتی که توفیقی در این دیدار کسب نکنند فولاد و پدیده در رده‌های چهارم و پنجم در یک قدمی رسیدن به این تیم قرار دارند. استقلال هم می‌تواند با پیروزی در این دیدار به رده هفتم صعود کند.
سپاهان – استقلال خوزستان
شاید این دیدار به جهت جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی اهمیت زیادی نداشته باشد اما بازگشت عبدالله ویسی سرمربی فصل گذشته سپاهان پس از یک فصل ناامید کننده در این تیم، جذابیت‌های خاص خودش را دارد.
استقلال خوزستان هفته گذشته توانست دست به کار بزرگی بزند و پیکانی را که هشت هفته شکست نخورده بود مغلوب کند. رییسی امیدوار است در بازگشت دوباره به ورزشگاه نقش جهان، دست پر از مقابل سپاهان خارج شود. سپاهان هفته گذشته در ادامه نتایج سینوسی‌اش با نتیجه
۳ بر ۲ مغلوب صنعت نفت آبادان شد اما به هر حال این بازی در خانه‌شان برگزار می‌شود و امید زیادی برای پیروزی در این دیدار دارند.
عبدالله ویسی در این دیدار علی زنبقی مدافع چپش را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد و در آن طرف میدان سپاهان محرومی ندارد اما رسول نویدکیا هافبک طراحش را به خاطر مصدومیت در این دیدار در اختیار ندارد. تا پایان هفته سیزدهم سپاهان با ۱۴ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته و استقلال خوزستان با ۱۳ امتیاز در رده سیزدهم جای گرفته است. این دیدار از آن جهت که دو تیم در جدول رده‌بندی نزدیک هم قرار گرفته‌اند اهمیت زیادی دارد و هر کدام با پیروزی در این دیدار می‌توانند تا رده هشتم صعود کنند.
جدول لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس)
تیم بازیها امتیاز
۱ پرسپولیس ۱۲ ۲۷
۲ پارس جنوبی جم ۱۳ ۲۵
۳ پیکان ۱۳ ۲۴
۴ فولاد ۱۳ ۲۳
۵ پدیده ۱۳ ۲۱
۶ سایپا ۱۳ ۲۰
۷ صنعت نفت آبادان ۱۲ ۱۷
۸ ذوب آهن ۱۳ ۱۶
۹ استقلال ۱۳ ۱۶
۱۰ تراکتورسازی ۱۳ ۱۵
۱۱ سپاهان ۱۳ ۱۴
۱۲ گسترش فولاد ۱۳ ۱۴
۱۳ استقلال خوزستان ۱۳ ۱۳
۱۴ سپیدرود رشت ۱۳ ۱۲
۱۵ نفت تهران ۱۳ ۱۲
۱۶ سیاه جامگان ۱۳ ۸
اما روز جمعه نیز ۴ بازی برگزار می شود که در مهمترین بازی تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب آهن اصفهان است.  پرسپولیس در ۶ بازی اخیرش فقط دو مساوی داشته و اکنون هم با ۲۷ امتیاز و یک بازی کمتر در صدر جدول لیگ قرار دارد. شاگردان برانکو می‌خواهند از عنوان قهرمانی خود در این فصل نیز دفاع کنند البته سرخپوشان شانس دارند روز جمعه نصف قهرمانی خود را جشن بگیرند.
پرسپولیس با ۶ گل خورده قوی‌ترین خط دفاع لیگ را تا هفته سیزدهم در اختیار دارد. ذوب‌آهن اما در ۷ بازی آخرش فقط یک پیروزی داشته است. اکنون این مسابقه فرصتی ایده‌آل است تا سبزپوشان اصفهانی شروعی دوباره در لیگ داشته باشد. شاگردان قلعه نویی ۱۹ گل زده دارند و از خطوط حمله زهردار لیگ هستند. تقابل قلعه نویی و برانکو دو مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران دیدنی است.
هر دو مربی هم نگاهی احترام آمیز به یکدیگر دارند و باید دید در رقابت تاکتیکی این دو مربی و بازیکنان دو تیم کدام برنده می‌شوند. پرسپولیس در صورت پیروزی مقتدرانه به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد و شاید قهرمان نیم فصل هم شود. ذوب آهن هم برای صعود یک پله‌ای در جدول در این بازی تلاش می‌کند. این بازی می‌تواند جذاب‌ترین مسابقه لیگ شود.
برنامه کامل دیدارهای هفته چهاردهم لیگ‌برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه ۹/۹/۱۳۹۶
* گسترش فولاد تبریز ………………………. سایپا (ساعت ۱۴:۱۵)
* پیکان ………………………………………………… استقلال (ساعت ۱۵)
* سپاهان اصفهان …………. استقلال خوزستان (ساعت ۱۵:۱۵)
* فولاد خوزستان ………………… سپیدرود رشت (ساعت ۱۵:۳۰)
جمعه ۱۰/۹/۱۳۹۶
* پرسپولیس ………………………. ذوب آهن اصفهان (ساعت ۱۵)
* نفت تهران …………………………… پارس جنوبی‌جم (ساعت ۱۵)
* مشکی‌‌پوشان‌خراسان ……….. پدیده خراسان (ساعت ۱۵:۴۵)
* صنعت نفت آبادان ……… تراکتورسازی تبریز (ساعت ۱۶:۴۵)

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.