تازه‌ترین اخبار انفجار معدن زغال‌سنگ/ فوت ۵۱ کارگر + جزئیات

در پی انفجار شب گذشته در معدن زغال‌سنگ طبس تاکنون ۵۱ نفر جان خود را از دست دا‌ده‌اند و ۲۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.‌

کد خبر : 1704055
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 5:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از تسنیم، حادثه معدن طبس ‌به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ سبب انفجارهای شدید ‌شد که تاکنون ۵۱ نفر جان خود را از دست دا‌ده‌اند و ۲۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند که جهت مداو به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند که جسد ۲۰ کارگر از بلوک B خارج شد و بلوک B کاملا تخلیه و بسته شد و جانباختگان و مصدومان منتقل شده‌اند، اما با وجود تلاش امدادگران، تمام ۳۰ کارگر محبوس در بلوک C  جان باختند و مجموع جانباختگان این معدن به ۵۰ نفر رسید.

طبق گزارش خبرنگار تسنیم، جسد ۱۸ ‌کارگر دیگر در بلوک C معدن ذغالسنگ باید از معدن خارج شوند که به علت حجم بالای گاز متان، تاکنون امدادگران موفق به حضور در بلوک C معدن نشده‌اند و در حال حاضر امدادگران در تلاشند تا خود را به عمق ۷۰۰ متری معدن برسانند تا بتوانند اجساد این کارگران را خارج کنند.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو انفجار رخ داد که در پی آن رئیس‌جمهور دستور پیگیری سریع به سه وزیر کشور، صمت و کار و بهداشت داد و همچنین، ۲ وزیر کار و صمت در حال عزیمت به محل حادثه هستند.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.