تظلم‌خواهی همسر شهید مدافع حرم در دستگاه قضا

پس از انتشار خبر احضار همسر شهید مدافع حرم به دادگستری قروه به علت اعتراض به آزار و اذیت فرزندش توسط فرزند یک قاضی دادگستری، شکایت وی از این قاضی در دادسرای انتظامی قضات ثبت شد.

کد خبر : 61885
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 - 9:15

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، طی چند روز گذشته حسن شمشادی خبرنگار عرصه جهاد و شهادت با انتشار مطلبی در فضای مجازی تاثر بسیاری از مردم کشورمان را برانگیخت.

 

 

 

 

شمشادی در این مطلب آورده بود: « نامش هامان است، دو ساله است، شش ماه بعد از شهادت بابا جانش منوچهر سعیدی، به دنیا آمده. بابایش مدافع حرمی است اهل قروه که خرداد ۹۴ در الرمادی عراق به شهادت رسید و پیکر سوخته‌اش به میهن بازگشت. در حاشیه مراسمی که صبح امروز در این شهر میهمان و سخنران بودم، با او آشنا شدم. دقایقی با مادر محترمش هم کلام شدم تا عرض ادبی کنم. همسر شهید از وضعیت روحی پسر بزرگش رادمهر گفت که کلاس دوم است و جثه‌ای نحیف دارد. یکی از همکلاسی‌هایش که هیکلی بزرگ‌تر از او دارد مدام اذیتش می‌کند.

 

 

 

تا اینجای قضیه همه چیز عادی است و برای همه بچه‌ها بوده و هست و خواهد بود، اما چیز دیگری گفت که قلبم به درد آمد.

 

 

 

مادر رادمهر گفت: آن دانش‌آموز، پدرش قاضی است و هر بار که پسرم را اذیت می‌کند می‌گوید: بابام قاضیه و اگه چیزی به کسی بگی پدرتو در میاره!
مادر رادمهر گفت: بچه‌ام هربار خونه میاد؛ بغض داره و بهونه باباشو می‌گیره و می‌گه ببرم سر خاک بابام؛ میگه من بابا ندارم که ازم حمایت کنه.
همسر شهید گفت: چند بار این مسئله تکرار شد، به مسئولان مدرسه گفتم، گفتند ما کاری نمی‌تونیم بکنیم؛ واسه همین خودم رفتم دم درِ خونه قاضی و ازشون خواهش کردم که به پسرشون بگه که درست حرف بزنه و مراقب رفتارش باشه.

 

 

ایشون گفت: فردای اون روز از دادگستری قروه منو احضار کردند و گفتند به چه حقی رفتی درِ خونه جناب قاضی! کی به تو اجازه داده که بری درِ خونه ایشون رو بزنی و….
همسرِ شهید می‌گفت و من بیشتر خجالت می‌کشیدم و سرم پایین‌تر می‌افتاد.
جناب قاضی محترم! پدر این بچه و امثال اون خون دادند تا شما راحت و بی‌دردسر و در امنیت قاضی بشین و قضاوت بفرمایید.کاش بدانید و قدردان باشید. »

 

 

 

 

واکنش رئیس‌کل دادگستری استان کردستان به ماجرا

 

 

اما پس از انتشار این مطلب و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان به خبرگزاری میزان گفت: بلافاصله پس از انتشار ادعای یک خبرنگار در فضای مجازی بررسی و استعلام در دستور کار قرار گرفت و در نهایت مشخص شد ادعای مطرح شده از سوی خبرنگار مورد‌اشاره صحت نداشته و ماجرا آنگونه که خبرنگار مطرح کرده اتفاق نیفتاده است.

 

 

علی‌اکبر گروسی با تشریح جزئیات ماجرا ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها حدود یک ماه قبل بین دو کودک دعوای کودکانه‌ای در مدرسه رخ می‌دهد که با میانجیگری بزرگان ماجرا ختم به خیر می‌شود، به طوری که فرزند این شهید عزیز مورد تفقد و دلجویی خانواده قاضی مربوطه نیز قرار می‌گیرد.

 

 

 

وی افزود: بر اساس استعلام صورت گرفته از دادگستری شهرستان قروه، هیچگونه احضاریه‌ای چه کتبی چه شفاهی برای خانواده شهید مدافع حرم منوچهر سعیدی ارسال نشده است و اینکه عنوان می‌شود همسر شهید پس از این ماجرا برای ادای توضیحات به دادسرا فراخوانده شده است عاری از واقعیت و صحت است.

 

 

 

 

شکایت همسر شهید مدافع حرماز قاضی دادگستری قروه

 

 

اما این پایان ماجرا نبود و پس از اظهارات رئیس‌کل دادگستری استان کردستان حسن شمشادی با انتشار تصویر طرح شکایت این همسر شهید مدافع حرم از قاضی دادگستری نوشت: «این مطلب فقط یک خبر است برای همه کسانی که پیگیر این موضوع بودند و هستند؛ وگرنه این کمترین همچنان بر موضع سکوت در قبال تکذیبیه ریاست محترم دادگستری استان کردستان و یک کانون و یک انجمن هستم و بخاطر قول برخی بزرگواران مبنی به طی شدن روند قانونی این پرونده این سکوت را همچنان حفظ می‌کنم.

 

 

 

بدیهی است توضیحات تکمیلی؛ اسناد و مدارک مستند در این میان موجود است که در صورت دست نیافتن و نرسیدن به حق مظلوم؛ در اسرع وقت و به طور کامل منتشر خواهد شد و پاسخ مقتضی به تکذیب کنندگان محترم داده خواهد شد.»

 

 

 

گفتنی است، پیگیری شفاف و بدور از جانبداری از سوی دستگاه قضا در این ماجرا خواسته همه مردم شهیدپرور کشورمان است و ضمن اینکه نباید جایگاه رفیع خانواده شهدا به خصوص خانواده و فرزندان شهدای مدافع حرم که حق بزرگی بر همه مردم و مسئولان کشور دارند از نظر‌ها دور شود، فراموش نکنیم در جایی که رهبر معظم انقلاب خم شده و بوسه پر معنایی بر تابوت شهید سرافراز مدافع حرم می‌زنند، وظیفه همه مسئولان در حفظ کرامت و شأن و جایگاه این شهدا و خانواده‌هایشان کاملا روشن و مشخص است.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.