تصاویر دیدنی از کشف مقبره فرعون و اشیا داخلش

بتازگی تصاویری کمتر دیده شده از مقبره فرعون توت عنخ آمون منتشر شده است که برای نخستین بار در سال ۱۹۲۲ کشف شد و اشیا داخلی آن نیز بی نظیر بوده است.

کد خبر : 23485
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 6:03

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از  جام جم آنلاین  ،در اوایل قرن بیستم، هاوارد کارتر مصر‌شناس انگلیسی، سال‌ها در یک محل دفن سلطنتی واقع در ساحل غربی شهر باستانی تبس مصر به کاوش مشغول بود. زمانی که کارتر در سال ۱۸۹۱ به مصر رسید، متقاعد شد که حداقل یک آرامگاه ناشناخته از توت‌عنخ‌آمون کوچک وجود دارد که در حدود ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد می زیسته و در هنگام مرگ نوجوان بوده است. او پنج سال بی هیچ موفقیتی به جستجوی این مقبره پرداخت. در اوایل سال ۱۹۲۲ پشتیبان مالی اش از وی خواست که به جستجو پایان دهد اما کارتر یک سال دیگر مهلت خواست و سرانجام در همین سال مقبره پیدا شد. در ۲۶ نوامبر ۱۹۲۲ آنها سوراخی را در سرسرای مقبره ایجاد کردند تا از طریق آن وارد مقبره شوند.

در مجموع ۵۳۹۸ شیء در این مقبره یافت شد که شامل تابوتی از طلای خالص، ماسک صورت، تخت پادشاهی، کمان تیراندازی، شیپور، جام نیلوفر، غذا، شراب، صندل و لباس های زیر از پارچه های کتانی و … بود. همچنین تیغه ای در این آرامگاه پیدا شد که مطالعات اخیر نشان می دهد از یک شهاب سنگ ساخته شده است. تصاویر زیر کشف این مقبره و اشیا داخل آن را نشان می دهند.

در این گزارش محققان در ۹۳ سالمین کشف این اشیا، عکس های جدید رنگی از آنها را منتشر کرده اند.

پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین پایگاه خبر ججین

 

 

https://telegram.me/jajinnews

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.