ترکیب احتمالی استقلال مقابل سیاه جامگان / ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل پدیده

سرخپوشان تهرانی اولین دیدار خود را بعد از تعطیلات مقابل پدیده برگزار می‌کنند.استقلال تهران امروز اولین بازی خارج از خانه را با وینفرد شفر تجربه می‌کند.

کد خبر : 45214
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1396 - 7:50

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، پرسپولیس در اولین دیدار خود پس از تعطیلات لیگ برتر در هفته دوازدهم از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان پدیده مشهد است و این دیدار حساس میان دو تیم از چهار تیم بالای جدول در شرایطی برگزار می‌شود که سرخپوشان پایتخت شانس رسیدن به صدر جدول را هم دارند.

در دروازه پرسپولیس در این دیدار مثل همیشه علیرضا بیرانوند حضور خواهد داشت. او که به دلیل حواشی چند وقت اخیر خود بابت سربازی و رفتن به تراکتورسازی با هواداران باشگاه دچار چالش شده بود چند وقتی است که آرام و بی‌سر و صدا مشغول تمریناتش است و بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی انگیزه زیادی دارد تا یک کلین شیت دیگر به نام خودش در لیگ برتر ثبت کند. او در این دیدار کار سختی مقابل آقای گل لیگ برتر یعنی محمد قاضی خواهد داشت.

خط دفاع سرخپوشان نسبت به همیشه با تغییراتی همراه خواهد بود. شجاع خلیل‌زاده به دلیل محرومیت انضباطی که در دربی تهران برایش اتفاق افتاد، همراه تیمش نخواهد بود و این موضوع باعث بازگشت محمد انصاری به دفاع میانی و تشکیل دوباره زوج فصل گذشته سرخپوشان یعنی محمد انصاری – جلال حسینی خواهد شد.

با آمدن انصاری به دفاع میانی گزینه دفاع چپ سرخپوشان هم تغییر خواهد کرد. حسین ماهینی به تازگی از بند مصدومیت رها شده و به تمرینات گروهی اضافه شده است. اگرچه او مشکلی برای حضور در زمین ندارد ولی ممکن است برانکو در مورد بازی دادن به او ریسک نکند. اگر ماهینی در ترکیب اصلی حضور داشته باشد در دفاع چپ سرخپوشان جای می‌گیرد و در غیر این صورت شایان مصلح گزینه احتمالی دفاع چپ پرسپولیس خواهد بود. در هر دور صورت به احتمال زیاد دفاع راست سرخپوشان هم در اختیار صادق محرمی است.

در پست هافبک دفاعی، پرسپولیس به احتمال زیاد از زوج ربیع‌خواه، کامیابی‌نیا استفاده خواهد کرد. ربیع‌خواه با وجود اینکه بازیکن محبوبی بین تماشاگران پرسپولیس نیست ولی مورد علاقه برانکو است و سرمربی سرخپوشان اعتقاد زیادی به بازی وی دارد و البته بازی کردن یا نکردن او بستگی به سیستم پرسپولیس دارد و باید دید برانکو تیمش را با یک یا دو هافبک دفاعی به زمین می‌فرستد.

وحید امیری و محسن مسلمان یک خط جلوتر نقش هافبک‌های هجومی تیم برانکو را ایفا می‌کنند. هر چند احتمال حضور بشار رسن به جای ربیع‌خواه هم وجود دارد. تنها غایب سرخپوشان در این پست فرشاد احمدزاده مصدوم است.

خط حمله سرخپوشان هم دو گزینه همیشگی یعنی علی علیپور و گادوین منشا را در نبود طارمی به کار گرفته خواهند شد تا زوج موفق این روزهای پرسپولیس بار دیگر کنار هم آزمایش شوند.

 

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند – سیدجلال حسینی – محمد انصاری – صادق محرمی – حسین ماهینی – محسن ربیع‌خواه – کمال کامیابی‌نیا – محسن مسلمان – وحید امیری – گادوین منشا – علی علیپور

 

استقلال وینفرد شفر در هفته دوازدهم لیگ برتر اولین بازی خارج از خانه را مقابل سیاه جامگانی تجربه می‌کند که آخرین مصاف این دو تیم با دو سرمربی قبلی بود. علیرضا منصوریان از استقلال رفته و اکبر میثاقیان هم با روی کارآمدن علیرضا مرزبان از سیاه جامگان رفت.

آبی‌های تهرانی در بازی خارج از خانه وریا غفوری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و میلاد زکی پور و داریوش شجاعیان هم از سوی کمیته انضباطی محروم هستند. فرشید باقری به دلیل سه کارته بودن دیگر محروم استقلال در این بازی است. غیبت شجاعیان و زکی پور در سمت چپ ترکیب استقلال را دگرگون می‌کند. این دو بازیکن در اکثر بازی‌های حاضر بوده‌اند و حال سرمربی آلمانی باید دو بازیکن که با امید زیادی به استقلال آمده اما درخششی نداشتند را به کار بگیرد.

در جریان بازی‌ دوستانه استقلال در اردوی کیش این سیدمهدی رحمتی بود که درون چارچوب استقلال ایستاد و پس از مدت‌ها به ترکیب بازگشت. سیدحسین حسینی در مدت نیمکت نشینی دروازه بان سابق تیم ملی آمار قابل قبولی داشته و حضور او در بازی فردا دور از تصور نخواهد بود چون  نمایش او به قدری درخشان بوده که کارلوس کی روش را برای دعوت به اردوی تیم ملی متقاعد کرده بود.

در خط دفاعی استقلال تغییرات عمده‌ای را شاهد خواهیم بود. خسرو حیدری به سمت راست برمی‌گردد. به احتمال زیاد روزبه چشمی استراحت می‌کند تا لئوناردو پادوانی پس از مدت‌ها در ترکیب حاضر شود؛ حضور مدافع برزیلی اولین سورپرایز شفر خواهد بود.سیدمجید حسینی در کنار پادوانی قلب دفاعی استقلال را تشکیل می‌دهد. در سمت چپ دو گزینه وجود دارند که شاید شفر به سهرابیان اعتماد کند هرچند حضور یعقوب کریمی به عنوان یکی از کاپیتان‌ها و سرعت او برای نفوذ از کناره‌ها بعید نیست.

دومین سورپرایز شفر پس از انتخاب پادوانی شاید امید نورافکن باشد. ستاره جوان که با حضور مرد آلمانی فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا نکرده در کنار امید ابراهیمی قرار می‌گیرد که از اردوی تیم ملی بازگشته و سرشار از انرژی است. در غیبت شجاعیان فرصت به فرشید اسماعیلی جوان می‌رسد که در سمت چپ باشد. با عقب رفتن حیدری سرور جپارف به سمت راست می‌رود تا فاز تهاجمی که شفر روی آن تاکید دارد اینگونه آماده تغذیه مهاجمان باشد.

اما مهاجمان استقلال در این بازی. حسن بیت سعیدی در کنار جابر انصاری قرار می‌گیرد که در تعطیلات لیگ برتر اسیر شایعه جدایی شده بود و برخلاف انتظارها او نتوانسته حداقل به خواسته‌های فردی‌اش در ترکیب استقلال دست پیدا کند. انصاری نسبت به شهباززاده هرچند نمایش درخشانی نداشته اما گلزنی کرده و همین نکته برای حضور او در ترکیب شاخصه مهمی است.

بنابراین ترکیب احتمالی آبی‌ها در بازی برابر سیاه جامگان به شرح زیر است:

سیدحسین حسینی، خسرو حیدری، سیدمجید حسینی، لئوناردو پادوانی، آرمین سهرابیان، سرور جپارف، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری و حسن بیت سعید

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.