تحریم حمل‌‌ونقل هوایی ایران چیز تازه‌ای نیست/ از تجربیات خود برای مدیریت محدودیت‌ها استفاده می‌کنیم

سخنگوی سازمان هواپیمایی در واکنش به تحریم چند شرکت هواپیمایی داخلی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، گفت: صنعت حمل و نقل هوایی ایران پیش از این هم با تحریم‌ ناجوانمردانه مواجه بود که مدیریت شد، از این پس هم از تجربه خود برای مدیریت تحریم‌ استفاده می‌کنیم.

کد خبر : 76377
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1397 - 7:11

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، روز گذشته ‌وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام چند فرد و شرکت هواپیمایی مرتبط با ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

‌دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (SDN) که به عنوان اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران عمل می‌کند، این افراد و شرکت‌ها را به بهانه ارتباط با شرکت‌‌های هواپیمایی ماهان، معراج، کاسپین و پویاایر در فهرست تحریم‌‌های خود قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین ۳۱ فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا‌ایر را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است؛ پنج فروند از این هواپیماها متعلق به شرکت معراج، ۹ فروند متعلق به کاسپین، پنج فروند متعلق به پویا‌ایر و ۱۲ فروند متعلق به ماهان هستند.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی نام ۹ فرد و شرکت را به بهانه تأمین کالاهای آمریکایی برای شرکت‌های هواپیمایی تحت تحریم ایران در لیست سیاه خود قرار داده است.

به ادعای منوشین، ‌تسهیل‌کنندگانی که امروز توسط خزانه‌داری آمریکا تحریم شده‌اند اقدام به تأمین قطعات و ارائه خدمات برای ناوگان هوایی تحت تحریم ایران، از جمله شرکت‌های هواپیمایی ماهان، کاسپین، معراج و پویا ایر کرده‌اند.‌

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین به کشورها و شرکت‌ها در سراسر جهان درباره خطرات اعطای «حقوق مربوط به فرود» و تأمین خدمات هواپیمایی برای شرکت‌هایی هواپیمایی تحت تحریم ایران هشدار داده است.

در بخشی از بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در این‌باره آمده است: «ما شماری از هواپیماهای مرتبط با شرکت‌های هواپیمایی تحریم‌شده ایران، شامل ماهان، کاسپین، معراج و پویا را شناسایی کرده‌ایم و به کسانی که به این هواپیماها «حقوق مربوط به فرود» و خدمات عمومی ارائه کنند اخطار می‌دهیم که با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه درباره حفظ روابط تجاری با ماهان و سایر شرکت‌های هواپیمایی تحریم‌شده ایران هشدار داده است: «اشخاص فعال در صنعت هواپیمایی باید از کنترل‌های مناسب برای تضمین پایبندی به تعهدات قانونی‌شان استفاده کنند.»

به گزارش فارس این موارد در حالی مطرح می‌شود که صنعت حمل و نقل هوایی ایران سال‌های زیادی پس از انقلاب اسلامی از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش‌ تحت ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته بود اما با تلاش همین متخصصان داخلی و دست‌اندکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور، این صنعت بی‌نیاز به آمریکا، سر پا نگه داشته شد.

ما سال‌‌های متمادی قبل از همین برجام، تحریم‌های حمل و نقل هوایی مسافری خود را‌ تجربه کردیم و آبدیده شدیم، امروز هم از همین تجربیات برای مدیریت ناوگان حمل و نقل هوایی مسافری کشور استفاده خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی پیش از این هم اتفاق افتاده بود که به درستی مدیریت شد.

به گفته رضا جعفرزاده از این پس هم فعالان و مدیران صنعت حمل و نقل هوایی از تجربیات خود برای محدودیت‌‌های اعمال شده و مدیریت تحریم‌ها، استفاده خواهند کرد.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.