تبریز به مرکز تجارت فناوری تبدیل می‌شود

دبیر پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RENOTEX) تبریز گفت: این نمایشگاه عرصه تعامل عرضه و تقاضای فناوری است و ما می خواهیم تبریز را به مرکز تجارت فناوری تبدیل کنیم.

کد خبر : 43573
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 - 20:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی جهانگیری در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RENOTEX)  تبریز اظهار کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه ۲۸ همایش و کارگاه آموزشی ظهر و بعد از ظهر برگزار می‌شود و نمایشگاه از ۲۱ بخش و زون تخصصی تشکیل یافته است.

وی با بیان اینکه ادعا می‌کنیم این جشنواره تنها نمایشگاهی است که در عرصه تجاری سازی فناوری و دانش فعالیت می‌کند، افزود: سال گذشته ۱۵ استان به عنوان مشتری از این نمایشگاه بازدید کردند و امسال تعدادی از سازمان‌های ملی در پلت فرم نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی اهداف خود را دنبال می‌کنند.

جهانگیری با بیان اینکه در این نمایشگاه ما به دنبال تجاری‌سازی فناوری‌ها از طریق هم افزایی هستیم، ادامه داد: نمایشگاه ربع رشیدی یک مدل جدید همکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تعریف هدف مشترک و رسیدن به آن هدف است و در این عرصه همه باید دست به دست هم دهند.

دبیر جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی در عین حال خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد طرح‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره از دانشگاه‌های داخل استان است.

وی با بیان اینکه رکن اصلی اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است، ما می‌دانیم اقتصاد دانش بنیان سرمایه بزرگی دارد که اگر بخش‌های اجرایی همت کنند به سرعت می‌توانیم اقتصاد استان را متحول کنیم.

جهانگیری ابراز داشت: در جغرافیای اقتصادی جهان ارتباط مستقیمی بین تعداد متخصصان و ارزش افزوده ملی کشورها وجود دارد و ما به دنبال ایجاد شرایط خاص اکوسیستم نوآوری هستیم و در این نمایشگاه سعی کردیم همه عوامل این اکوسیستم را درگیر کار کنیم.

این مسئول تاکید کرد: فناوری‌ها در بستر بنگاه‌های اقتصادی به عینیت می‌رسند و انتظار می‌رود دانشگاهی‌ها فناوری بفروشند و تجار تجارت کنند که ما روی این مقوله خیلی کار کردیم و نتیجه آن برگزاری پنج نمایشگاه بوده است و مسوولان باید بستر این امور را فراهم کنند.

وی یادآور شد: بیش از ۱۲ درصد از طرح‌های سال‌های گذشته موفق به فروش دانش و فناوری و تجاری سازی فناوری‌های خود شدند که رقم مطلوبی به شمار می‌رود.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.