بیشترین صادرات خودروی ترکیه به اروپا است

بیشترین صادرات خودور ترکیه در نیمه اول سال جاری به کشورهای اتحادیه اروپا انجام شده است.

کد خبر : 22618
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 - 19:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی، ۷۸.۴ در صد صادرات خودرو کشور به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون و ۴۸۵ هزار دلار در نیمه اول سال جاری به ۲۷ کشور اروپا صورت گرفته است.

طبق این داده‌ها در شش ماه اول سال جاری به ۱۷۴ کشور جهان از جمله ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا غیر از قبرس روم نشین صادرات انجام شده است.

آلمان با افزایش صادرات ترکیه به این کشور ۱۲.۵۲ در صد به معادل ۲ میلیارد و ۱۹۱ میلیون و ۲۷۷ هزار در صدر کشورهای اتحادیه اروپا که ترکیه به آنها صادرات انجام می دهد، قرار دارد.

 

بیشترین صادرات خودروی ترکیه به اروپا است

 

 

صادرات خودروی ترکیه به ایتالیا با افزایش ۲۸.۴۷ درصد معادل ۱ میلیارد و ۶۷۶ میلیون و۹۰۰ هزار دلار، به فرانسه با افزایش ۲۶.۵۰ درصد، معادل ۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۱۵۰هزار دلار و به بریتانیا با افزایش ۱۹.۳۳ درصدیف ۱ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۴۶۹ هزار دلار است.

اورهان صابونجو، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار آناتولی تاکید کرد که مهمترین بازار ترکیه در این باره اتحادیه اروپا است.

وی با اشاره به اینکه ۹ کشور بین ۱۰ کشوری که بیشترین صادرات به آنها انجام می شود، کشورهای اروپا هستند، اظهار داشت: “نسبت صادرات به این کشورهای افزایش یافته است. همچنین صادرات ما نسبت به آمریکا نیز ۹۱ در افزایش یافته است. همچنین افزایش صادرات خودور ترکیه به ایران ۴۶ در صد و به روسیه به میزان ۵۱ درصد افزایش یافته که از تحولات خوب برای بازار صنعت خودروسازی محسوب می شود”.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.