بورس به کانال ۱۷۵ هزار واحدی بازگشت

شاخص بورس امروز (دوشنبه) با رشد ۲ هزار و ۲۵۸ پله ای به جایگاه ۱۷۵ هزار و ۸۱۶ واحدی صعود کرد.

کد خبر : 89704
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 - 11:28

 

به گزارش پایگاه خبری ججین“، در معاملات امروز یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال در ۲۰۶ هزار و ۷۳۶ نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۶۵۷ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۷۰ واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۲۰ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور ۲ هزار و ۱۳۲ واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور یک هزار و ۵۶۲ واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز چهار هزار و ۹۹۰ واحد رشد کرد.
در معاملات امروز نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، پارس (پتروشیمی پارس)، فولاد (فولاد مبارکه)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، پارسان (نفت وگاز پارسیان)، فملی (ملی صنایع مس) و فارس(هلدینگ خلیج فارس) با رشد خود بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.

** صنایع جذاب بورسی
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۶۱۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه خودرو به ارزش ۵۴۲ میلیارد ریال و فراورده های نفتی به ارزش ۴۰۵ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش ۳۹۶ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه فلزات اساسی نیز با معاملاتی به ارزش ۲۹۹ میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

** شاخص فرابورس بالا رفت
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز ۳۰ واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۹۱۰ واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس، بیش از ۶۹۸ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و ۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، کگهر (سنگ آهن گهر زمین)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و شاوان (پالایش نفت لاوان) بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص داشت.

 

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.