بهترین سالن شمشیربازی ایران در اختیار فدراسیون کشتی است/ برای مدال آوری در المپیک ۲۰۲۰ شانس زیادی داریم

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: ما جزو ۴ تیم برتر شمشیربازی دنیا هستیم اما بهترین سالن شمشیربازی در ایران متعلق به ما نیست و در اختیار فدراسیون کشتی است!

کد خبر : 33948
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 10:48

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، فصل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی  درباره قهرمانی تیم جوانان ایران در رقابت های جام جهانی گفت: «این اولین مسابقه جهانی در رده جوانان بود که در تقویم فدراسیون جهانی شمشیربازی ثبت شد و رنکینگ کشورهای شرکت کننده با امتیازاتی که در این رقابت ها به دست آورده‌اندجابه جا می شود از همین روی این رقابت‌ها برای کشورهای شرکت کننده از اهمیت زیادی برخورد دار بود و همه در تلاش بودند تا بهترین نتیجه را کسب کنند.»

وی ادامه داد: «‌خوشبختانه امسال با توجه به میزبانی‌های خوب ما در سال های گذشته و همچنین درخشش سابریست‌های ما در مسابقات جهانی المپیک کشورهای زیادی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند به طوری که ما برای این رقابت ها میزبان ۱۵ کشور و ۴۲ شمشیرباز بودیم و سطح رقابت ها از نظر کمی و کیفی بسیار بالا بود. تیم هایی در این مسابقات به ایران آمده بودند که رنکینگ بالایی داشتند و اما خدا را شکر مقابل ایران شکست خوردند. ما در این رقابت ها با کشور آلمان که رنکینگ سوم جهانی را دارد مبارزه کردیم و شمشیربازان ما موفق به شکست آنها شدند؛ همچنین کشورهای دیگر مانند ایتالیا و بلاروس که آنها هم از نظر رنکینگی در سطح قابل قبولی قرار دادند مقابل ایران خرفی برای گفتن نداشتند و شکست خوردند.»

باقرزاده عنوان کرد: «‌در این سال ها ما هر زمانی مقابل ایتالیا به میدان رفتیم موفق به شکست آنها شدیم این در حالی است که ایتالیا مهد شمشیربازی دنیا است و بودجه فدراسیون شمشمیربازی ایتالیا برابر با کل بودجه ورزش کشور ماست! همه این موفقیت ها نشان از قدرت بالای شمشیربازان ایرانی دارد. من وقتی با تارنتینو قهرمان شمشیربازی جهان که هم اکنون مربی تیم ایتالیا را برعهده دارد صحبت می کردم او می گفت سطح شمشمیربازی ایران به قدری پیشرفت کرده است که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو این رشته حتما مدال آور خواهد بود؛ در همین المپیک ریو هم ما یک ضربه اختلاف مدال ریو را از دست دادیم. »

 

فضل‌الله باقرزاده

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: «‌میزبانی این مسابقات در حالی برگزار شد که ۸ شمشیرباز ما با قهرمانان دنیا بازی کردند و این خودش موضوع حائز اهمیتی است. شمشیربازان ما با کسانی مبارزه کردند که در سال بیشتر از ۲۰ بازی تدارکاتی را تجربه کرده اند در صورتی که تیم ما از این شرایط محروم است. خوشبختانه ایران در انفرادی به مدال برنز رسید و در کار تیمی منسجم تر بازی کرد و همین امر هم باعث شد عنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب کند.»

رئیس فدراسیون شمشیربازی در واکنش به اینکه مسئولان وزارت ورزش و جوانان هیچ کدام به سالن مسابقات نیامدند، عنوان کرد: «‌متاسفانه در این مورد کمی ناهماهنگی به وجود آمد، ما برنامه ریزی کرده بودیم که فینال این مسابقات از ساعت ۴ تا ۶ برگزار شود و از آنجا که ما اسپانسر و پخش زنده تلویزیونی داشتیم این زمان به چند ساعت جلوتر موکول شد و ما رقابت های فینال را ساعت ۱۱ تا یک بعداظهر برگزار کردیم. مسئولان وزارت ورزش طبق برنامه اولیه ما قصد حضور در بازی فینال را داشتند اما همانطور که گفتم ناهماهنگی باعث شد داورزنی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به برنامه فینال نرسد، این ناهماهنگی این تصور را برای برخی به وجود آورد که مسئولان وزارت ورزش قصد حضور در این مسابقه را نداشتند اما واقعا موضوع این نبود و حتی داورزنی با من تماس گرفته بود ولی ناهماهنگی ما باعث شد آنها به این مسابقات نرسند.»

باقرزاده به شرایط و امکانات موجود درشمشیربازی ایران اشاره کرد و گفت: «متاسفانه شمشیربازی از نظر امکانات سخت افرازی با حداقل ها روبه است. اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمی به ما توجه کنند به طور حتم در آینده موفقیت های بیشتری کسب می کنیم. تیم ملی ایتالیا در هر مسابقه ای که شرکت می کند با ماساژور و امکانات کامل حضور پیدا می کند در حالی که شمشیربازان ما با حداقل ها کار می کنند. در حال حاضر رنکینگ چهارم جهان را در اختیار داریم اما تنها یک سالن در کل تهران در اختیار داریم و که قدمت آن مربوط به ۵۰ سال پیش است و مجبوریم هر سال آن را ترمیم کنیم، ضمن اینکه همین سالن افراسیابی هم با این شرایط اجاره‌ای است و ما برای میزبانی مشکلات زیادی داریم.»

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه بهترین سالن شمشیربازی در ایران موجود است اما در اختیار آنها نیست، عنوان کرد: «در مجموعه آزادی ۵ سالن وجود دارد که قبل از انقلاب یکی از آنها مربوط به تنیس روی میز، یکی مربوط به شمشیربازی و سه سالن دیگر هم مربوط به والیبال، بسکتبال و وزنه برداری بوده است اما بعد از انقلاب در این مجموعه تغییر تحولاتی به وجود آمد و سالن فدراسیون شمشیربازی به کشتی تعلق گرفت. در سال ۲۰۱۲ که کشتی گیران برای المپیک لندن آماده می شدند قرار بر این شد که چندماهی در سالن شمشیربازی تمرین کنند از همان تاریخ ۵ سال می گذرد و هنوز سالن شمشیربازی در اختیار فدراسیون کشتی است و خود ما در یک سالن اجاره ای هستیم. البته برای پس گرفتن این سالن مذاکراتی کرده ایم اما متاسفانه ثمره ای نداشته و همچنان این سالن در اختیار فدراسیون کشتی است.»

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.