بهترین روش مراقبت از رمزهای عبور

راه‌های زیادی برای به خاطر سپردن رمزهای عبور در سرویس‌های مختلف اینترنتی و حفظ اطلاعات وجود دارد

کد خبر : 50774
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1397 - 4:01

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، خبرهای هک و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران سرویس‌های مختلف دیگر این روزها به یک خبر عادی تبدیل شده است. اکثر این اتفاق‌ها هم به این دلیل رخ می‌دهد که بسیاری از کاربران ساده‌ترین نکات ایمنی مانند انتخاب یک رمز عبور قوی را رعایت نمی‌کنند. در واقع به خاطر عضویت در شبکه‌های اجتماعی مختلف بسیاری از کاربران از رمزهای ساده‌ای استفاده می‌کنند تا بتوانند براحتی آن را به یاد بیاورند. اما راه‌های دیگری هم برای
به خاطر سپردن رمزهای عبور در سرویس‌های مختلف اینترنتی و حفظ اطلاعات وجود دارد. برای مثال می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص در این زمینه استفاده کنید که براحتی تمام رمزهای عبورتان را در خود و در امنیت کامل نگهداری می‌کند. یکی از این برنامه‌ها Buttercup نام دارد. این برنامه تمام رمزهای عبور شما را در حافظه دستگاه دیجیتالتان نگه می‌دارد. این برنامه به شیوه الگوریتم‌های رمزنگاری ۲۵۶ بیتی از رمزهای عبور شما محافظت می‌کند. از دیگر مزیت‌های این اپلیکیشن رایگان که علاوه بر امکان نصب روی سیستم عامل اندروید و iosروی سیستم عامل‌های مک، ویندوزو لینوکس نیز قابل استفاده است. همچنین برای راحتی کار می‌توانید افزونه مخصوص آن را نیز روی مرورگر کروم و فایرفاکس نیز نصب کنید. البته این برنامه یک نقطه ضعف دارد و آن نداشتن احراز هویت دو مرحله‌‌ای هنگام ورود به محیط برنامه است.
اگر از قابلیت‌های این برنامه برای حفظ رمزهای عبورتان خوشتان نمی‌آید می‌توانید Myki را نیز امتحان کنید. قابلیت ویژه این برنامه این است که شما از طریق ثبت اثر انگشت، Face ID یا پین کد چهار رقمی امکان دسترسی به رمزهای ذخیره شده خود روی آن را خواهید داشت. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندورید و Ios قرار گرفته است.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.