بنز به سراشیبی رسید/ نسل جدید پورشه در راه است
سود مرسدس به دلیل فروش کمتر کاهش مییابد. شرکت خودروسازی پورشه نتایج ۹ ماهه خود را مطابق با پیشبینی سالانه گزارش کرد، اما هشدار داد که بخش لوکس نیز مانند سایرین از هزینههای بالاتر رنج میبرد و با افزایش نرخهای بهره، اعتماد مصرفکننده را کاهش داده است.
به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، خودروساز آلمانی مرسدس بنز گفت که سود آن در سه ماهه سوم به دلیل کاهش تحویل خودرو در میان کمبود برخی قطعات کاهش یافته است.
این شرکت در بیانیهای اعلام کرد که سود خالص در دوره جولای تا سپتامبر هفت درصد کاهش یافت و به ۳.۷ میلیارد یورو (۵.۳۵ میلیارد دلار سنگاپور) رسید و این کمی بهتر از پیشبینی تحلیلگران بود که رقم ۳.۴ میلیارد یورو را پیشبینی کرده بودند. درآمد ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۳۷.۲ میلیارد یورو رسید که تا حدی به این دلیل که فروش خودروهای سواری در سه ماهه به دلیل کمبود برخی قطعات، حدود پنج درصد کمتر بود.
در حالی که مشکلات زنجیره تامین که در طول همهگیری ویروس کرونا آغاز شد تا حد زیادی برای اکثر خودروسازان کاهش یافته است، آنها همچنان با مشکلاتی مواجه هستند که میتواند تولید را کاهش دهد. فروش مرسدس بنز در سه ماهه سوم ۱۱ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش خودروهای تمام الکتریکی ۶۶ درصد افزایش یافت.
بر اساس خبرگزاری فرانسه، مرسدس بنز چشمانداز خود را برای سال ۲۰۲۳ بدون تغییر باقی گذاشت و درآمد و سود عملیاتی مشابه سال گذشته بود.
لوتز مشکه، مدیر مالی پورشه گفت: زنجیره تامین این خودروساز لوکس رو به بهبود بود، اما تورم بالا همراه با اوج سرمایهگذاری برای خط تولید محصولات جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۴ به این معنی بود که هزینههای آن همچنان بالا بود.
مشکه گفت: دولتها نرخهای بهره را به شدت افزایش دادند و این وضعیتی را ایجاد میکند که در آن مشتریان تمایلی برای سرمایهگذاری در یک محصول جدید ندارند.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز اظهار کرد که نگران است هزینههای وامگیری بالاتر باعث شود مشتریان از خرید خودروهای آن با وجود کاهش قابل توجه قیمتها اجتناب کنند و دیگر خودروسازان بزرگ نیز به همین ترتیب محتاط تر شدهاند.
افزایش تورم و عدم اطمینان اقتصادی تمایل خریداران را پس از سالها تقاضای پرفروش کاهش داده و به فروش سه ماهه برندهای لوکس آسیب زده است.
پورشه، پانامرا، تایکان و ماکان جدید و نسل جدید خودروهای اسپرت را در سال آینده عرضه خواهد کرد و امسال ۲ میلیارد یورو (۲.۹ میلیارد دلار سنگاپور) برای تحقیق و توسعه هزینه کرده است که بالاترین رقم در یک دوره ۹ ماهه در جهان است. این خودروساز لوکس بازدهی ۱۸.۳ درصدی از فروش را با سود عملیاتی ۹ درصدی به ۵.۵ میلیارد یورو در ۹ ماهه اول سال گزارش داد.
طبق گزارش رویترز، تحویل خودروهای اسپرت تمام الکتریکی تایکان آن با ۱۱ درصد رشد به ۲۷ هزار و ۸۸۵ دستگاه رسید که نشاندهنده بهبودی از چالشهای زنجیره تامین در ایمنسازی برخی از قطعات خودروهای برقی باتریدار است.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰