بمبی که ائتلاف عربستان به کودکان یمنی زد آمریکایی بود

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی آمریکایی بودن بمبی که ائتلاف عربستان از آن برای حمله به اتوبوس دانش‌آموزان یمن استفاده کرد را تأیید کرده است.

کد خبر : 83213
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 - 7:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، کارشناسان تسلیحاتی به سی‌ان‌ان گفته‌اند بمب مورد استفاده توسط ائتلاف سعودی برای حمله مرگبار به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی ساخت آمریکا بوده و توسط این کشور به عربستان سعودی فروخته شده است.

طبق این گزارش، همکاری سی‌ان‌ان با خبرنگاران و کارشناسان محلی نشان می‌دهد سلاح مورد استفاده در حمله ۹ اوت به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی، بمب هدایت‌شونده لیزری ۵۰۰ پوندی از نوع ام‌کا‌۸۲ بوده که ساخت کارخانه لاکهیلد مارتین است.

پایگاه خبر ججین

این بمب بسیار شبیه بمبی است که ائتلاف سعودی اکتبر ۲۰۱۶ از ان برای حمله به شرکت‌کنندگان در یک مراسم تشییع جنازه استفاده کرده بود. در آن حمله ۱۵۵ نفر به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدند. ائتلاف سعودی مدعی شد که این حمله بر اساس «اطلاعات نادرست» انجام شده بود.

ائتلاف سعودی، چند ماه قبل‌تر در ماه مارس همان سال، از بمب هدایت‌شونده ام‌کا۸۴ برای حمله به بازاری در یمن استفاده کرد که در آن حمله هم ۹۷ نفر جان باختند.

بعد از حمله به مراسم تشییع‌جنازه باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا فروش این نوع فناوری‌ها به عربستان سعودی را متوقف کرد. وزارت خارجه دولت ترامپ، مارس ۲۰۱۷ این ممنوعیت را رفع کرد.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.