برگزاری مراسم یادبود علی عزت بگویچ در سارایوو

مراسم گرامیداشت علی عزت بگوویچ نخستین رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین در آستانه نود و دومین سالگرد تولد وی در سارایوو پایتخت این کشور برگزار شد.

کد خبر : 24992
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 15:12

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی، مراسم بزرگداشت نود و دومین سالروز تولد علی عزت‌بگوویچ، نخستین رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین ملقب به « شاه دانا» با حضور بکیر عزت‌بگوویچ فرزند وی و عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و شماری از مقامات و مردم بوسنی بر سر مزار این سیاستمدار فقید در گورستان شهدای کوواچی سارایوو برگزار شد.

بکیر عزت بگوویچ طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: سعی دارم در راه پدرم گام بردارم، خدا را شاکرم که پدرم موقعیتی فراهم کرد تا بتوانیم برای حفظ تمامیت ارضی کشوری دموکراتیک با حقوق برابر برای تمامی قومیت ها مبارزه کنیم.

عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی، افزود: ایده برگزاری مراسم یادبود را شاخه جوانان حزب «فعالیت دموکراتیک» که از سوی پدرم پایه گذاری شده است، مطرح شد. یاد و خاطره این مرد بزرگ باید از سوی تمامی میهن پرستان بوسنی و هرزگوین مخصوصا بوسنیایی تبارها و مسلمانان زنده نگاه داشته شود.

گفتنی است که علی عزت بگوویچ، در سال ۱۹۲۵ در شهر شاماتس در بوسنی به دنیا آمد و در اکتبر ۲۰۰۰ به دلیل بیماری از سمت ریاست جمهوری کنار رفت و در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۳ درگذشت. در نتیجه تلاش های این رهبر فقید، دولت و پرچم بوسنی و هرزگوین با امضای قرار داد دایتون در ۲۱ نوامبر ۱۹۹۵ از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته و مرزهای سیاسی این کشور مجددا تثبیت شد.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.