برای ۵۴۰ هزار اتباع بیگانه آموزش رایگان می‌گذاریم اما برای آموزش فنی و حرفه‌ای پول نداریم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از نظر نرم افزاری و سخت افزاری حتی یک ریال به آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه نشده و از ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مختص آموزش فقط ۱.۲ درصد به بخش فنی و حرفه ای تعلق گرفته است در صورتیکه برای ۵۴۰ هزار نفر اتباع بیگانه آموزش رایگان در کشور ارائه می کنیم اما برای آموزش فنی و حرفه ای مشکل داریم.

کد خبر : 32067
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 - 4:52

به گزارش پایگاه خبری ججین ،  محمدامین سازگارنژاد – رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای – در جلسه بررسی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در کرمان اظهار کرد: در دنیا امکانات آموزشی یکپارچه است اما هیچ توازنی در موضوع انتقال مهارت در کشور ما نیست.

وی ادامه داد: از نظر نرم افزاری و سخت افزاری حتی یک ریال به آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه نشده است در حالی که همانگونه که برای صنعت تکنولوژی می خرید می تواند تکنولوژی آموزشی را نیز به داخل کشور منتقل کرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش های فنی و حرفه ای با صنعت را تارهای به هم پیوسته دانست و بیان کرد: ۴۰ هزار میلیارد تومان که اعتبار مختص آموزش بوده اما فقط ۱.۲ درصد آن به بخش فنی و حرفه ای تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برای ۵۴۰ هزار نفر اتباع بیگانه آموزش رایگان در کشور ارائه می کنیم اما برای آموزش فنی و حرفه ای مشکل داریم.

سازگارنژاد با بیان این مطلب که باید متولی بخش های آموزش های مهارتی در کشور مشخص باشد، تصریح کرد: آموزش باید سفارش مدار باشد.

وی با اشاره به اینکه برای همکاری با بخش های معدنی و فولاد استان کرمان مذاکراتی انجام داده ایم، گفت: اصناف و اتاق بازگانی یک فرصت هستند و همانگونه که در سیستان و بلوچستان جهت آموزشی آنها را مشخص کرده ایم در استان کرمان نیز می توان این اقدام را انجام داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فرصت ها و ظرفیت های زیادی در استان کرمان است و باید مسئولین و صاحب نظران به ما بگویند که در چه زمینه هایی نیاز به مهارت آموزی دارند، ما انجام خواهیم داد.

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.