انفجار مین در ثلاث باباجانی و شهادت یک تن

فرماندار ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه گفت: اعضای تیم خنثی سازی مین روز گذشته (شنبه) مشغول پاکسازی منطقه عمومی «ازگله» بودند که با انفجار یک قبضه مین، یکی از اعضای این ستاد شهید و یک تن دیگر مجروح شد.

کد خبر : 36985
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1396 - 6:48

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، علی اکبر اکبری  با بیان اینکه در منطقه عمومی ازگله تعدادی مین از دوران جنگ تحمیلی به جا مانده، افزود: اعضای ستاد پاکسازی مین از مدتی قبل مشغول پاکسازی این منطقه هستند که متاسفانه یک قبضه آن روز شنبه منفجر شد.
به گفته وی، مجروح این حادثه به بیمارستان کرمانشاه اعزام شد که حالش رضایت بخش است.
شهرستان مرزی ثلاث باباجانی با ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۱۳۶ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
این شهرستان که سال ۸۱ از جوانرود منفک و به شهرستان مستقل تبدیل شده است، هزار و ۴۱۸ کیلومتر مساحت دارد و ۳۸ هزار نفر در قالب ۱۲ هزار خانوار در این شهرستان سکونت دارند.
شهرستان ثلاث باباجانی دارای ۲ بخش مرکزی و ازگله، ۲۰۶ روستا و ۲ شهر تازه آباد با ۱۸هزار نفر جمعیت و ازگله با ۲ هزار نفر جمعیت است.
این شهرستان ۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می شود.
در جریان جنگ تحمیلی ۱۶ میلیون مین در بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین های مناطق مرزی کشورمان توسط رژیم بعث عراق کار گذاشته شد که ۷۰۰ هزار هکتار معادل ۱۷ درصد آن در استان کرمانشاه قرار دارد.
استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.