انتقال بیماران از راهرو به زیر زمین

بیماران به طور متراکم در داخل بخش قرار گرفته اند.در بخش اورژانس اطفال نیز تخت هاى بسترى همچنان در راهروها وجود دارد و بر روى برخى از آن ها کودکان بسترى شده اند.

کد خبر : 16704
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 - 9:54

شواهد خبرنگاران حاکى اســت در راهروهاى بخش اورژانس داخلى، بیمارى بســترى نشده اما بیماران به طور متراکم در داخل بخش قرار گرفته اند.در بخش اورژانس اطفال نیز تخت هاى بسترى همچنان در راهروها وجود دارد و بر روى برخى از آن ها کودکان بسترى شده اند.

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از سلامت نیوز، ویژه نامه قدس خراسان ضمیمه روزنامه قدس در گزارشی نوشت: طى سلســله گزارش هایى که در چند روز گذشــته روزنامه از وضعیت بیمارســتان قائم(عج)مشهد تهیه کرد، مشــکلات راهرو خوابى بیماران در این مرکز بزرگ درمانى مورد بررسى قرار گرفت.مشــاهدات خبرنگاران ما حاکــى از درمان بیماران در کنار راهروها بود. با این حال یکشنبه شب وزارت بهداشت در کانال تلگرامى خود عکس هایى مبنى بر پایان راهرو خوابى در بخش هاى مختلف بیمارستان قائم(عج) منتشر کرد.

روز گذشــته خبرنگاران بــراى اطمینان از عکس هاى منتشر شده و رفع مشکلات بیمارانى که روزها در راهروهاى این بیمارستان بسترى بودند بــه طور ســرزده از بخش هاى مختلف اورژانس بیمارستان قائم (عج) بازدید کردند.شواهد خبرنگاران حاکى اســت در راهروهاى بخش اورژانس داخلى، بیمارى بســترى نشده اما بیماران به طور متراکم در داخل بخش قرار گرفته اند.در بخش اورژانس اطفال نیز تخت هاى بسترى همچنان در راهروها وجود دارد و بر روى برخى از آن ها کودکان بسترى شده اند.

وقتى اتاق ادارى جور اتاق بیمار را مى کشد
برپایه این گزارش بیماران بخش اورژانس مغز و اعصاب از راهروها به طبقات ۲- و ۱- با وجود عملیات عمرانى در ساختمان منتقل شده اند.با این حال تعدادى از بیماران این بخش، به بخش ادارى بیمارستان در طبقه ۱-منتقل و در اتاق حسابدارى سابق به عنوان پشتیبان بخش مغز و اعصاب بیمارستان مستقر شدند.
شواهد خبرنگاران ما از تعداد تخت هاى زیاد و کنار هم چیده در این مکان به طور متراکم، نبود امکانات رفاهى مناسب براى بیماران، هواى گرم محیط و پنجره هاى بدون پرده، وجود سطل هاى زباله مملو از آشغال و… حکایت مى کند.

براى بیمارم از منزل پنکه آوردم!
یکــى از همراهــان بیمار با اظهــار گلایه از مشــکلات موجود به خبرنگار ما مى گوید: به دلیل گرماى هوا مجبور شدم از منزل، پنکه براى بیمارم بیاورم.وى مى گویــد: هــواى اتاق بــراى بیماران تحملش سخت است و آنان از وضعیت اینجا در رنج و عذاب هستند.

تحمل آفتاب؛ دردى دیگر بر زخم بیمار!
یکى دیگــر از همراهــان بیمــار مى افزاید: پنجره هــاى اتاق پرده ندارند و ســاعت هاى زیادى بیمار مجبور اســت گرماى آفتاب را تحمل کند و کسى هم براى رفع این مشکل جوابگو نیست.وى تصریح مى کند با توجه به اینکه بیماران زن و مــرد در این قســمت در حال درمان هســتند نیازاســت که لباس بیمار تعویض
شــود اما اطراف وى پرده اى وجود ندارد و این موضوع براى بیمار و دیگر بیماران اتاق خوشایند نیست.

خدماتى که به کندى صورت مى گیرد
یکى دیگر از همراهــان بیمار در این بخش به خبرنگار ما مى گوید: دو روز در راهروهاى بخــش اورژانس مغز و اعصــاب بودیم و پنج روزى اســت که به طبقــه ۱ – و این اتاق به اصطلاح پشتیبان بخش منتقل شدیم. وى مى افزایــد: به دلیل تعداد زیــاد بیمار، کار مداوا بــه کندى صورت مى گیرد و اغلب بیماران از این بابت گلایه مند هستند.

حیرت ملاقات کنندگان از وضعیت موجود
وى به وضعیت بهداشــتى اتاق اشاره مى کند و مى گوید: ظروف آشــغال انتهاى اتاق مملو از آشــغال اســت و هنگام ملاقات بیماران، همراهان آنــان از این وضعیت اظهار تعجب مى کنند و از اینکه نظافــت اتاق انجام نمى شود در حیرت هستند.وى یادآور مى شــود: عملیات ساختمانى این طبقه در حال انجام است و سر و صدا و گرد و خاک موجب آزار بیماران مى شود.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.