انتقال آخرین تجهیزات و پرسنل نظامی آلمانی از ترکیه به اردن

روابط آلمان – ترکیه بعد از آنکه مجلس نمایندگان آ‌لمان ژوئن ۲۰۱۶ نسل کشی ارامنه را به رسمیت شناخت و خشم آنکارا را بر انگیخت با تنش رو به رو است.

کد خبر : 36485
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1396 - 6:45

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری میزان، ماه ژوئن در پی بحران دیپلماتیک با آنکارا تصمیم به انتقال نظامیان خود به اردن گرفت.

چهار فروند جنگنده تورنادو آلمان که در ماموریت‌های شناسایی در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش استفاده می‌شوند عصر چهارشنبه در پایگاه ازرق اردن فرود آمدند.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرد این هواپیماها آخرینتجهیزات آلمانی بودند که این پایگاه ناتو ( سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ) واقع در نزدیکی سوریه را ترک کردند و قرار است در روزهای آتی ماموریت خود را شروع کنند.

برلین در پاسخ به تاکید آنکارا به ممنوعیت بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از اینجرلیک تصمیم به این جابجایی گرفت. در اینجرلیک ۲۶۰ نظامی آلمانی در عملیات (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه و عراق مشارکت داشتند.

روابط آلمان – ترکیه بعد از آنکه مجلس نمایندگان آ‌لمان ژوئن ۲۰۱۶ نسل کشی ارامنه را به رسمیت شناخت و خشم آنکارا را بر انگیخت با تنش رو به رو است.

آلمان همچنین پاکسازی گسترده در ترکیه بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ که با بازداشت ۵۰ هزار نفر از جملهشهروندان آلمانی و دو تابعیتی همراه بود محکوم کرده است

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.