انتقاد معاون وزیرآموزش و پرورش به طرح «شهاب» و جداسازی دانشآموزان
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از نحوه اجرای طرح “شهاب” انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری ججین ، رضوان حکیمزاده در خصوص طرح “شهاب” اظهار کرد: ما نقدهایی به این طرح داریم. عنوان طرح “شهاب” این است که بتواند استعدادهای متنوع و متفاوت دانشآموزان را به رسمیت بشناسداما عملا آموزشهایی که داده میشود و سمت و سوی طرح بیشتر به رسمیت شناختن یک نوع استعداد آن هم استعداد ریاضی و تجربی است؛ این استعدادها بیشتر از طریق تستها و آزمونها در مراحل بعدی اجرای طرح “شهاب” شناسایی میشوند.
وی ادامه داد: اهداف طرح شهاب به راحتی با ارزشیابی توصیفی قابل تلفیق است و معلمان میتوانند در خلال ارزشیابی توصیفی استعدادهای مختلف دانشآموزان را شناسایی کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تقاضای ما این است که بتوانیم طرح “شهاب” را از طریق ارزشیابی کیفی و توصیفی پیش ببریم. ورود بنیاد نخبگان به این موضوع، ممکن است اهداف طرح را تهدید و از مسیر اصلی منحرف کند.
حکیمزاده با تاکید بر اینکه ما پیشنهاد کردهایم پذیرش دانشآموزان برای مدارس استعدادهای درخشان در مقطع متوسطه اول انجام نشود، عنوان کرد: به طور کلی با جداسازی دانشآموزان در این مقطع سنی و بلافاصله پس از ارزشیابی توصیفی مخالف هستیم زیرا اعتقاد داریم این موضوع فرصت را برای انجام برنامههای خلاقانه از دانشآموزان میگیرد.
وی گفت: اگر قرار باشد انرژی دانش آموزان صرف آمادهسازی برای تست و آزمون شود آنها کجا میتوانند فعالیت خلاقانه داشته باشند؟ البته معتقد هستیم باید برای استعدادهای برتر در کنار دانشآموزان عادی، غنیسازی انجام شود و فعالیتهای اضافهتری برای آنها در نظر گرفته شود تا استعداد آنها هدر نرود و مورد توجه قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که طرح “شهاب” با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانشآموزان بدون جداسازی آنها از دانشآموزان عادی در برخی از مدارس کشور اجرا میشود، اجرای این طرح از چند سال گذشته آغاز شده و به مرور تعداد مدارس تحت پوشش طرح افزایش یافته است.
https://telegram.me/jajinnews
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰