انتقاد شدید کیهان از مسعود کیمیایی

«مثل جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر این‌ بار هم جناب کارگردان قدیمی، روغن ریخته‌شده را نذر امامزاده کرده و فیلمی را که شانس دریافت هیچ‌گونه جایزه‌ای را نداشته، از داوری جشنواره خارج کرده است!»

کد خبر : 136412
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1400 - 10:21

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، «یکی از فیلمسازان به اصطلاح پیشکسوت که همواره سعی داشته با جنجال و سروصدا، آثار ضعیف خود را در سایه حاشیه‌ها و غوغاسالاری، به‌ عنوان «فیلم» جا بزند، این‌ بار به‌ دلیل اختلاف با یکی از اعضای هیات داوران اعلام کرده که از مورد داوری و قضاوت قرار گرفته‌شدن در جشنواره انصراف داده است! این در حالی است که تقریبا بعید بود فیلم وی به علت ضعف فراوان ساختاری و محتوایی مورد توجه هیات داوران قرار گیرد! یعنی به قول همان داوری که حضورش موجب انصراف فیلمساز یاد شده گردیده، مثل جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر این‌ بار هم جناب کارگردان قدیمی، روغن ریخته‌شده را نذر امامزاده کرده و فیلمی را که شانس دریافت هیچ‌گونه جایزه‌ای را نداشته، از داوری جشنواره خارج کرده است!

البته وی در این فیلم، تاریخ را نیز به کرات تحریف کرده و به اسم مبارزات ملی‌شدن صنعت نفت و محمد مصدق و طرح اوراق قرضه ملی برای کمبود بودجه‌های دولت، گروهی را جعل کرده که برای به دست آوردن پول و سرمایه لازم جهت کمک به دولت، به بانک ملی حمله مسلحانه کرده و پول مردم را دزدیده و می‌خواهند در اختیار مصدق بگذارند!

به‌ نظر می‌آید این فیلمساز علی‌رغم همه ادعاهای ریز و درشتش در دفاع از مصدق اما در این فیلم، از او انتقام گرفته و وی را فردی بسیار ضعیف و خفیف به تصویر کشیده که هوادارانش یا با سلاح یا با چماق به سرکوب مخالفین خود می‌پردازند و خود او نیز در نمای انتهایی فیلم برای دادگاه بر روی زمین کشیده می‌شود!

البته این انتقام فیلمساز فوق از مصدق بی‌دلیل هم نیست که وی اغلب فیلم‌هایش در رژیم شاه و پس از کودتای ۲۸ مرداد را با سرمایه و حمایت وابستگان دربار و سرکردگان کودتای مرداد ۳۲ علیه مصدق مثل ‌اشرف پهلوی و برادران رشیدیان ساخت.

این فیلمساز اساساً با حمایت و پول برادران اخوان (از وابستگان دربار شاه) با فیلمفارسی «بیگانه بیا» وارد عرصه شد و «قیصر» را با آریانا فیلم (از استودیوهای اقماری وابسته به ‌اشرف پهلوی) ساخت. فیلم «رضا موتوری» با سرمایه سازمان سینمایی پیام (از دیگر استودیوهایی که ‌اشرف پهلوی سرمایه‌دارش بود) به تولید رساند، «داش‌آکل» را توسط برادران رشیدیان (از پادوهای رسمی کودتاچیان انگلیسی و آمریکایی در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲) جلوی دوربین برد و فیلم‌های «خاک» و «بلوچ» و «گوزنها» را در استودیو میثاقیه (از افراد موثر فرقه ضاله بهاییت و کارگزاران رسمی صهیونیسم) تولید کرد. فیلم «غزل» را توسط گروه به اصطلاح سینماگران پیشرو وابسته به دفتر ‌اشرف ساخت و بالاخره «سفر سنگ» را با پول مهرداد پهلبد (شوهر دوم شمس پهلوی) تولید نمود.»

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.