انتشار ۲ کتاب صوتی به همراه ۲ کتاب

کتاب‌های «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» و «شعر تر و سیم و زر» به همراه کتاب‌های صوتی «چگونه حافظه برتر داشته باشیم» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» راهی بازار شده‌اند.

کد خبر : 30430
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396 - 6:48

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، کتاب «سفر شگفت‌انگیز مرتاض که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» از رومن پوئرتولاس با ترجمه ابوالفضل الله‌دادی در ۲۹۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۸هزار تومان در نشر ققنوس منتشر شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: این‌که از کشور جهان چندمی‌ات بیرون بزنی برای خرید در پاریس، این‌که پول خرید را از کمک‌های مردمی گرفته ‌باشی، این که مردم و خودت لحظه‌شماری کنید برای بازگشت، این‌که در پاریس اتفاق‌هایی پیش‌بینی‌نشدنی بیفتد و ناچار سر از بریتانیا و اسپانیا و کشورهای درجه یک دیگر درآوری، سرانجام این‌که با چند مهاجر غیرقانونی همسفر شوی و… . این‌ها همه نمادند، نمادهایی که نویسنده با چیره‌دستی انتخاب و لابه‌لای متن مخفی‌اش کرده تا از فرصت قلم‌ طنزگونه‌اش استفاده کند برای خوانده شدن، برای دیده شدن. برای مخاطبان فرانسوی و  بریتانیایی و اسپانیایی و کشورهای دیگر، مرتاض پوئرتولاس در خلال سفر عجیبش برای تمامی مخاطبانش حرف‌ها دارد؛ مخاطبانی  که اکنون ماجراهایش را به بیش از سی و هفت زبان در سراسر جهان می‌خوانند.

همچنین کتاب «شعر تر  و سیم و زر: معرفی و کاربست نقد اقتصادی نو» نوشته علیرضا جعفری و مهدی‌شفیعیان در ۱۷۶ صفحه با شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۲هزارتومان در نشر یادشده عرضه شده است.
در  نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: مؤلفان کتاب را در دو بخش یا «قسط» نوشته‌اند؛ در نخستین گام، به کُنه ادبیات فارسی رفته و با مداقه در اشعار مولانا و حافظ تلاش‌ کرده‌اند مخاطبان خود را به این نتیجه برسانند که اگر در سروده‌های عارفانه و عاشقانه این دو شاعر بزرگ می‌توان استعاره‌های اقتصای را به وفور یافت و از گنج آن برداشت کرد، این مقصود در میان آثار نویسندگان دیگر ادبیات فارسی، خواه متقدم یا متأخّر، نیز دور از دسترس نیست.
در «قسط» دوم، به غرب و ادبیات انگلیسی در مفهوم کلی آن پرداخته‌اند، یعنی ادبیات به زبان انگلیسی؛ چنان که کِنِث کُک را از  آمریکا، سی‌.اچ. سیسن را از انگلستان و اِزرا پاوند را – که تقریبا به طور مساوی زندگی حرفه‌ای و شاعری‌اش را در این دو کشور گذراند و می‌تواند ادبیات غرب را به صورت کلی نمایندگی‌ کند – انتخاب کرده است.
روشن است که رویکرد به ادبیات فارسی با نگاهی کلاسیک و سنتی همراه بوده است، اما در قسط دوم، نویسندگان معاصر دستمایه پژوهش بوده‌اند. این رهیافت نیز دلالت بر جامعیت روش تحقیق و نقد این جستار در متون مختلف دارد.

همچنین کتاب صوتی «تسلی بخشی‌های فلسفه» نوشته آلن دوباتن با ترجمه عرفان ثابتی و صدای آرمان سلطان‌زاده با مدت زمان ۸ ساعت و ۴۱ دقیقه با قیمت ۱۵هزار تومان ارائه شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: کتاب «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» می‌کوشد تا با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره ما ارائه کند. با خواندن این کتاب از «سقراط» می‌آموزیم که عدم محبوبیت را نادیده انگاریم؛ «سنکا» به ما کمک می‌کند نا بر احساس یأس و ناامیدی غلبه کنیم؛ و «اپیکور» بی‌پولی ما را چاره می‌کند. «مونتنی» راهنمای مناسبی برای درمان ناکارآیی‌های ماست؛ عشاق دلشکسته می‌توانند با خواندن آثار «شوپنهاور» تسلی خاطر یابند؛ و کسانی که در زندگی با سختی‌های زیادی روبه‌رو هستند با «نیچه» همذات‌پنداری خواهد کرد. کتاب «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» یکی از آخرین آثار آلن دوباتن است که تاکنون بیش از دویست هزار نسخه از آن در سراسر جهان فروش رفته است.
استفاده از کتاب گویا یکی از ضروریات زندگی پرمشغله امروزی است. از کتاب‌های گویا می‌توان هنگام رانندگی، قدم زدن، زمان رفت‌وآمد به محل کار و تحصیل، حین انجام کارهای روزانه، پیش از خواب و… استفاده کرد و از اوقاتی که به طور عادی هدر می‌روند نهایت بهره را برد. «اینجا، کتاب می‌خواند!»

کتاب گویای «چگونه حافظه برتر داشته‌ باشیم» از روبرت توکه با ترجمه ساعد زمان و  صدای اکرم پریمون نیز به مدت زمان ۸ ساعت و ۱۶ دقیقه و قیمت ۱۵هزار تومان عرضه شده است.
در معرفی این کتاب عنوان شده است: این‌ کتاب راهنمایی‌ عملی‌ است‌ که‌ به‌ شما امکان‌ می‌دهد حافظه‌ای‌ قوی‌، سریع‌ و مطمئن‌ را در خود به‌وجود آورید و آن‌ را حفظ‌ کنید. جنبه فیزیولوژیکی‌ عملکرد و تربیت‌ حافظه‌ در این‌ کتاب‌ به‌ شکل‌ گسترده‌ای‌ مورد بررسی‌ قرار گرفته‌ و نویسنده‌ تاثیر برخی‌ مواد معدنی‌ و ویتامین‌ها را بر عملکرد حافظه‌ مطرح‌ ساخته‌ است‌. به علاوه تمرینات تنفسی و یونیزاسیون منفی هوا را که توانایی تمرکز، قدرت یادگیری و مقاومت در برابر خستگی را افزایش می‌دهد شرح داده است. همچنین در بخش‌های پایانی کتاب داروهای شیمیایی و گیاهی که برای ضعف حافظه تجویز می‌شوند مورد بررسی قرار گرفته است.

هر دو کتاب صوتی  یادشده در شرکت آوانامه با همکاری نشر ققنوس  و آرشه غزل ایلیا منتشر شده است.

 


 

https://telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.