امدادرسانی به ۴۳۰۸ خانوار روستایی توفان زده در سیستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون به چهار هزار و ۳۰۸ خانوار توفان زده ساکن ۵۹ روستای سیستان در شمال استان امدادرسانی شده است.

کد خبر : 18976
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1396 - 6:35

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از ایرنا غلامرضا اربابی روز یکشنبه اظهارداشت: سه هزار و ۹۸۷ سبد غذایی در این مدت میان ساکنان روستاهای توفان زده شمال سیستان وبلوچستان توزیع شد.
وی افزود: تمام دستگاههای امدادی و اجرایی استان در آماده باش کامل برای مقابله با بحران گرد و خاک و توفان هستند.
وی ادامه داد: ۲۱ نقطه ماسه گیر در شمال استان شناسایی و ماشین آلات راهداری برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در مواقع توفان گرد و خاک در این نقاط مستقر شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: ادارات آب، برق، راه، مخابرات، اورژانس و محیط زیست از جمله دستگاههایی هستند که برای حل مشکلات ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان که به زاهدان و مناطق مرکزی استان هم کشیده شده است برنامه ریزی لازم را انجام داده اند.
هر ساله وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان، دید افقی در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان به ۵۰۰ متر رسید.
علی ملاشاهی اظهار داشت: با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی در این مدت شعاع دید افقی در میرجاوه به ۷۰۰ متر، زهک هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل ۲ هزار متر و در ایرانشهر به ۲ هزار و ۵۰۰ متر رسید.
وی افزود: پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.
وی گفت: از روز گذشته تاکنون حداکثر سرعت باد در زابل به ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در زاهدان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فعلا سرعت وزش باد در زاهدان کم است اما تا ساعاتی دیگر بر شدت آن افزوده می شود.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.