امام راه نترسیدن از تهدیدات دشمن را به ما آموخت

رییس جمهور گفت: ما از تهدیدات و توطئه های خارجی باکی نداریم چرا که امام(ره) نترسیدن از بیگانگان را به ما آموخت.

کد خبر : 28507
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1396 - 6:31

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح یک شنبه در مراسم تجدید بیعت با آرمان های امام(ره)، طی سخنانی گفت: امروز در کنار مرقد مطهر امام(ره)، آمده‌ایم تا در آغاز دولت دوازدهم بار دیگر با آرمان های امام خمینی(ره) بیعت کنیم.

روحانی با اشاره به نقش مهم مردم در تعیین سرنوشت کشور، افزود: امام(ره) اسلامیت و جمهوریت را توأمان با هم برای مردم به ارمغان آورد و به ما آموخت که دین و اجرای احکام الهی در سایه حاکمیت ملی و مردم‌سالاری نه تنها با هم منافات ندارند، بلکه استحکام دین در کنار حاکمیت مردم و تسلط آنها در سرنوشت خود است.

وی افزود: امام(ره) همواره دغدغه مطالبات و نیازهای مردم را مد نظر قرار داده و به مردم مستضعف و کوخ نشینان اهمیت می داد و  آنان را نقش آفرین تر و مهم تر از کاخ نشنیان می دانست.

رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: امام(ره) به ما آموخت در کنار خداباوری و دین‌باوری باید مردم  را باور داشت و اجرای احکام الهی در سایه حضور، اعتقاد و ایثار مردم امکان پذیر است، امام به ما یاد داد استحکام دین در کنار حاکمیت مردم و تسلط آنان بر سرنوشت خودشان خواهد بود، او راه صندوق رای را جهت تداوم و استحکام نظام، برای مردم تبیین کرد.

رییس جمهور اظهار داشت: امام(ره) به ما آموخت که آخرت از دنیا می گذرد  و دین با دنیا ناسازگار نیست و اسلام اما به عظمت و عزت مردم اهمیت می داد و خواری آنان را تحمل نمی کرد.

روحانی با بیان این که در دیدگاه امام، عظمت و عزت مردم بسیار حائز اهمیت بود و ایشان هیچگاه خواری ملت بزرگ ایران را تحمل نکرد و تحمل نمی‌کرد، اظهار داشت: امام(ره) آن زمانی که احساس کرد استیلای خارجی می‌خواهد بر آزادی مردم حاکم شود، صبر را از کف داد و گفت که قلبم در فشار است و چند روز است که کم خوابیدم و با ناراحتی فریاد زد که عظمت ایران و ارتش ایران را لگدکوب کردند و باید در کشور عزای عمومی اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در ماجرای کاپیتولاسیون امام(ره) با ناراحتی و فریاد گفت عظمت ایران و مردم را لگد کوب کردند و باید عزای عمومی اعلام کنیم.

روحانی اضافه کرد: امام تحمل نمی کرد، عظمت مردم ایران زیر سوال برود او مقتضیات فهم دین را در چارچوب جامعه یاد داد و فهماند که اجتهاد، اجتهاد زمان و مکان است

رییس جمهور گفت: قانون اساسی ما موضوع آرای مردم ، مجلس آزاد ، دولت مقتدر و استقلال قوه قضاییه از یادگارهای امام است،امروز ما از ۴ سال گذشته برای حل مشکلات مردم، امیدوارتر هستیم.

روحانی افزود: اگر هدایت رهبری و پشتوانه مردم در کنار ما باشد، حتما از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما از تهدیدات و توطئه های خارجی باکی نداریم چرا که امام(ره) نترسیدن از بیگانگان را به ما آموخت.

این خبر تکمیل می شود…

 

 


telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.