افزایش ۶ درصدی طلاق در استان تهران

مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: میزان طلاق در این استان طی سال ۹۵ نسبت به سال قبل آن (سال ۹۴) ، ۶ درصد افزایش داشت و شمار آن به ۳۶ هزار و ۷۰۰ مورد رسید.

کد خبر : 19716
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 13:02

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا  سید صادق سعادتیان روز چهارشنبه در نشستی خبری، افزود: این در حالی است که در سال ۹۴ ، شمار طلاق ها در استان تهران به ٣۴ هزار و ٣١٠ مورد رسید .
وی در خصوص ازدواج های صورت گرفته در استان نیز اظهار کرد: طی سال ۹۴ ، ٨۶٠ هزار مورد ازدواج به ثبت رسید که این رقم در سال ٩۵ به ٨٩٠ هزار مورد افزایش یافت که یک درصد رشد دارد.

**افزایش ۲۸ درصد وصول معوقات بانکی در استان تهران 
سعادتیان همچنین اظهار کرد:۲۲ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی در این استان طی سال ۹۵، وصول و به حساب مربوطه واریز شد که نسبت به سال قبل از آن (سال ۹۴) ٢٨ درصد رشد را نشان می دهد.
این مقام ثبت اسناد و املاک استان تهران ، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: معوقات بانکی در سه ماهه سال ٩۶، بیش از ۴۴ میلیارد وصول معوقات بانکی بوده است.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیند ثبت،ادامه داد:ثبت سنتی و دستنویس اسناد با مشکلات فراوانی روبرو بود که امروز با توجه به اینکه تمام اسناد صادر شده، الکترونیکی است، بسیاری از مشکلات رفع شده است.

** بیش از ۶٠ درصد از استعلامات در ٢ روز کاری انجام شد
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: در سال ٩۵، بیش از ۶٠ درصد از استعلامات در ٢ روز کاری انجام شد و امسال قرار بر این است تا میزان پاسخگویی به بالای ٧٠ درصد برسد.
سعادتیان اظهار کرد: ثبت اسناد و املاک استان تهران در چهار ماهه سال ٩۵، حدود ١٨٨ هزار و ٧٨۶ فقره استعلام برای متقاضیان ارسال کرد؛ این درحالی است که این استعلام ها در چهار ماهه سال ٩۶، ٢١۴ هزار فقره بوده است. 
سعادتیان ادامه داد: در سال ٩۵، بیش از ٨٠١ هزار فقره در تهران سند مالکیت صادر شده است و صدور سند مالکیت نسبت به سال ٩۴، ١٧ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: برای پلاک هایی که در فرآیند ثبتی ایراد و اشکال دارد از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می شود که در این راستا بیش یک میلیون پیامک ارسال کرده ایم و بدین ترتیب مراجعه حضوری به ثبت کاهش داشته و حداقل دو سفر درون شهری برای هر سند حذف شده است.

**تعیین تکلیف ۱۱۲ هزار فقره اراضی و ساختمان فاقد سند
وی درباره تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی گفت:١۴٣ هزار و ٧۶٠ فقره درخواست به اداره ثبت استان تهران رسیده که حدود ١١٢ هزار فقره در ادارات ثبت تهران تعیین تکلیف شده و در صورت رای مثبت، صدور سند انجام شده است.
سعادتیان درباره تعداد بازرسی های انجام شده از دفاتر اسناد رسمی هم اظهار کرد: در سه ماه اول سال ٩۶ ، هزار و ٢٧٢ مورد بازرسی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ١۴ درصد رشد داشته است.
وی در خصوص تعداد سردفتران معرفی شده به دادگاه انتظامی گفت: در سه ماهه اول سال ٩۶، ١۵تن به دادگاه معرفی شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶١ درصد کاهش داشته است.
سعادتیان در مورد کاداستر هم خاطرنشان کرد:هشت هزار و ٣٣ هکتار در سامانه کاداستر جانمایی و ٩٢۵ هزار و ٣٨١ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در کاداستر ثبت و ٨۴٢ هزار و ۴٨۵ هکتار پلاک کوبی انجام شده است.
وی درباره انتزاع ثبت از قوه قضائیه و الحاق آن به قوه مجریه، یادآورشد: فعالیت های ثبت به لحاظ ماهیت قضائی و شبه قضایی است و اگر این امور به غیر از قوه قضائیه سپرده شود، ممکن است سلیقه ای و سیاسی شود.
**خلاف قانون برای مردم هزینه تراشی نشود
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران خاطرنشان کرد: میزان وجهی که مردم در دفاتر ثبت پرداخت می کنند باید بابت آن رسید ،دریافت کنند و اگر بیش از میزان تعیین شده باشد، مردم می توانند به بازرسی سازمان ثبت مراجعه و تخلف را اعلام کنند که البته در اکثر دفاتر ثبتی این مساله انجام نمی شود. 

 

 

https://telegram.me/jajinnews

 

 

نشانه های یک زندگی جنسی سالم

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.