افزایش ۲۱ درصدی سالنهای سینما در خراسان رضوی/ رشد ۷۶۰ درصدی مخاطبان سینما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تعداد سالنهای فعال سینما در این استان از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۱ درصد بیشتر از گذشته شده اند

کد خبر : 18611
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1396 - 16:51

 

به گزارش پایگاه خبری ججین سیدسعید سرابی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال ۱۳۹۲ تعداد سالنهای سینما در خراسان رضوی ۴۳ باب بود اما هم اینک به ۵۲ سالم رسیده و شمار سینماهای خراسان رضوی نیز با رشد ۱۳ درصدی از ۳۱ به ۳۵ مورد ارتقا یافته است. 
وی ادامه داد: همچنین شمار مخاطبان سینما در خراسان رضوی از ۸۵۰ هزار و ۵۸ نفر در سال ۱۳۹۲ هم اینک به سه میلیون و ۷۵۵ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده یعنی اینکه مخاطبان سینما در این استان ظرف چهار سال اخیر ۷۶۰ درصد بیشتر شده اند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با این وجود توسعه ظرفیت سینمایی به صورت ویژه دنبال می شود. 
وی به آمادگی زمینه حضور بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای سینمایی نیز اشاره و بیان کرد: ایجاد سالنهای سینمایی مجهز در استان توانسته نقش بسیار مهمی در جذب مردم به سینما ایفا کند و در این زمینه بخش خصوصی می تواند نقشی فعال داشته باشد. 
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی دارای ۳۵ سینما با ۵۲ سالن نمایش فیلم است. کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد نیز دارای پنج مجموعه سینمایی هویزه، آفریقا، قدس، سیمرغ و پیروزی شامل ۱۵ سالن نمایش فیلم است. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.