افزایش ۲۱ درصدی قیمت گوشت در خراسان جنوبی/صدور ۱۰ مجوز واردات دام

مدیرتنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی قیمت هر کیلو گوشت قرمز در بازار استان خبر داد.

کد خبر : 36090
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 - 7:57

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی بیجاری صبح سه شنبه در سومین کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به نوسانات برخی از کالاها در بازار طی شهریور ماه امسال، اظهار داشت: در شهریور ماه امسال قیمت نخود در بازار استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی قیمت گوجه فرنگی در این مدت، بیان کرد: قیمت پیاز نیز در این ماه نسبت به سال قبل افزایش ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیرتنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، همچنین کاهش ۳۸ درصدی قیمت هنداونه، کاهش ۵۰ درصدی قیمت خربزه و کاهش چهار درصدی قیمت سیر را از دیگر نوسانات بازار استان در شهریورماه امسال عنوان کرد.

تامین ۲۴۲ تن برنج برای هیئت های مذهبی

بیجاری همچنین به اجرای طرح تنظیم بازار محرم و صفر در راستای تامین نیاز هیئت های مذهبی استان اشاره کرد و گفت: در این راستا با پیگیری های انجام شده بالغ بر ۹۶ تن برنج هندی ۱۱۲۱، ۱۴۶ تن برنج هندی، ۹۸ تن شکر، ۶۰ تن مرغ منجمد و ۳۰ تن گوشت قرمز به استان اختصاص یافت که در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: همچنین توزیع مرغ منجمد سهیمه عادی برای تنظیم بازار و تامین نیاز اقشار آسیب پذیر از ابتدای ماه رمضان کماکان در استان ادامه دارد.

مدیرتنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس مجوزهیئت وزیران و وزارت جهاد کشاوری واردات دام از مرزهای شرقی قابل انجام شده است، عنوان داشت: در این راستا با معرفی سازمان بازارچه های مرزی و تایید سازمان جهادکشاورزی استان از نیمه شهریورماه سال جاری تاکنون برای ۱۰ نفر از متقاضیان مجوز واردات دام زنده صادر شده است.

صدور مجوز برای واردات ۳۹۵۰۰ راس دام

بیجاری ادامه داد: این متقاضیان برای واردات۳۱ هزار راس گوسفند، پنج هزار و ۷۰۰ راس گاو و گوساله و دو هزار و ۸۰۰ راس شتر و بچه شتر اعلام آمادگی کرده اند.

وی، کمک به تنظیم بازار گوشت داخلی و تامین نیاز مردم استان، افزایش واردات در راستای کمک به دوطرفه شدن بازارچه های مرزی، رونق فعالیت بازارچه های مرزی و استفاده از سرمایه گذاری های انجام شده، ایجاد اشتغال و کمک به فعال شدن واحدهای بسته بندی گوشت استان را از جمله مزایای واردات دام زنده به استان برشمرد.

مدیرتنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به بررسی وضعیت قیمت گوشت در استان پرداخت و گفت: از اوایل سال جاری جلسات متعددی برای تعیین قیمت گوشت گوسفند در استان برگزار شد که در نهایت قیمت با افزایش ۲۱ درصدی از ۲۸ هزار تومان به ۳۴ هزار تومان رسید.

بیجاری ادامه داد: کشتار دام مولد طی سنوات گذشته ناشی از خشکسالی های ۱۷ ساله، خروج دام از استان به سایر استان ها با هدف کسب درآمد بیشتر و گرانی گوشت مرغ به عنوان کالای جایگزین ناشی از کاهش جوجه ریزی به دلیل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان از جمله مهمترین دلایل کمبود و گرانی گوشت در استان بوده است.

قیمت تخم مرغ به ۴۹۰۰ تومان رسید

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت گوسفند زنده در بازار استان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است، بیان داشت: قیمت هر کیلو گوشت گوسفند برای مصرف کننده نیز ۳۶ هزار تومان تمام می شود.

مدیرتنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، قیمت هر کیلو مرغ زنده در بازار استان را چهار هزار و ۶۰۰ تومان عنوان کرد وگفت: همچنین هر کیلو گوشت مرغ برای مصرف کننده هفت هزار و ۲۲۰ تومان است.

بیجاری اضافه کرد: قیمت مرغ منجمد تنظیم بازار نیز از پنج هزار و ۶۵۰ تا پنج هزار و ۷۰۰ تومان در نوسان است.

به گفته وی هر کیلو تخم مرغ نیز در حال حاضر به قیمت چهار هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده می رسد.


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.