افزایش تعداد کشتههای انفجار در مدرسه «سیدالشهدا» کابل به ۸۵ نفر
تعداد کشتههای انفجار در مقابل مدرسه دخترانه «سیدالشهدا» در غرب کابل به ۸۵ کشته و ۱۴۷ زخمی افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، تعداد کشتههای انفجار در مقابل مدرسه دخترانه «سید الشهدا» در غرب کابل به ۸۵ کشته و ۱۴۷ زخمی افزایش یافته است.
«دانش هدایت»، مسئول مطبوعاتی دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری افغانستان به سی ان ان گفت: براثر انفجار در مقابل یک مدرسه دخترانه در کابل ۸۵ نفر کشته و ۱۴۷ نفر زخمی شدند.
«طارق آرین»، سخنگوی وزارت کشور گفته که این حادثه ناشی از انفجار یک خودرو بمبگذاریشده و انفجار دو حلقه مین تعبیهشده در منطقه انجام شده است.
به گفته وی، خودرو بمبگذاریشده در هنگام خارج شدن دانشآموزان از مدرسه منفجر شده و لحظاتی پس از آن دو مین تعبیهشده نیز منفجر شده است.
فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است، گروه طالبان دستداشتن در این حادثه را رد کرده است.
این حمله با واکنشهای گستردهی داخلی و بینالمللی به همراه بوده است. غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحهی ملی، سرور دانش، معاون دوم ریاستجمهوری و شماری از شخصیتهای سیاسی کشور این حمله را محکوم کردهاند.
به نوشته سی ان ان، این منطقه به اقلیت هزاره و شیعه افغانستان تعلق دارد که بارها توسط داعش و دیگر گروههای تروریستی مورد حمله قرار گرفته است.
خانوادهها و نزدیکان کشته شدگان حادثه کابل حکومت این کشور و همچنین کشورهای غربی را به دلیل عدم توانایی در از بین بردن خشونت در این کشور عامل اصلی این حمله میدانند.
به نوشته این رسانه آمریکایی، دولت کابل گفته که قادر نیست امنیت تمام مدارس، مکان های مذهبی و مساجد را تامین کند.
دولت جدید آمریکا با نقض عهد توافقنامه دوحه و عدم خروج در تاریخ تعیین شده، این امکان را برای طالبان به وجود آورده که خشونت در افغانستان را تشدید کند و با بن بست در مذاکرات بین الافغانی بیم این می رود که جنگ و ناامنی در افغانستان تشدید شود.
برچسب ها :افغانستان ، ترور ، ججین ، مدرسه ، مکتب سیدالشهدا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰