ازدحام رای‌دهی الکترونیکی در انتخابات نظام پزشکی/اعلام رسمی “رییس کل” همزمان با روز پزشک

رییس هیات اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، روند برگزاری این دوره از انتخابات را تشریح کرد.

کد خبر : 21798
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1396 - 8:24

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ۵هزار و ۱۷۶ نفر بود امادر روز گذشته تعدادی از آنها انصراف دادند. ۲۵۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی در این دوره حق رای دارند و می‌توانند از میان شش گروه پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، داروسازان، علوم آزمایشگاهی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار انتخاب کنند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی و حضوری افزود: اعلام نتایج انتخابات به فردا موکول شده است. بعد از آن نیز هیات مدیره‌های شهرستان‌ها تشکیل و شورای مرکزی نظام پزشکی را ایجاد می‌کنند و پس از انجام مراحل مربوط به انتخاب رییس کل، تلاش بر آن است که در روز اول شهریور ماه و همزمان با روز پزشک، رییس کل سازمان نظام پزشکی به صورت رسمی معرفی شود و در مراسمی حکم خود را دریافت کند.

وی همچنین اضافه کرد: برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک تجربه جدیدی است که در ساعت اولیه آغاز انتخابات، با ازدحام مراجعه کننده در سراسر کشور روبرو بودیم. امیدواریم در ساعات آتی نیز این ازدحام به مرور کمتر شود و رای‌دهی طبق روال صورت گیرد.

رییس هیات اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی افزود: پزشکان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره ۲۰۰۰۱۹۰ کد ۱۲ رقمی دریافت کنند و یک ساعت پس از آن وارد سامانه انتخابات شوند و رای خود را ثبت کنند.

وی همچنین گفت: اعضای سازمان نظام پزشکی می‌توانند با شماره تلفن ۸۱۴۵۴۷۰۰ تماس بگیرند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود. همچنین شماره تلفنی به صورت مستقل در اختیار کاندیداها قرار گرفته است که می‌توانند مسائل خود را به صورت مستقل مطرح کنند.


بنا بر گزارش خبرنگار پایگاه خبری “ججین” بر اساس پیام درج شده در سامانه رای دهی الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی، به علت ازدحام بیش از حد در رای گیری اینترنتی از چند ساعت قبل امکان رای دادن اینترنتی در سایت https://entekhabat.behdasht.gov.ir وجود ندارد و علیرغم درج پیام آغاز مجدد امکان رای دادن اینترنتی از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت درج خبر(۱۳ عصر) همچنان امکان اخذ رای اینترنتی میسر نمی باشد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.