شرکتهای هرمی که سالها قبل با گلدکوئیست سرمایه بسیاری از مردم را بلعیدند، این بار با ژتونهایی در حال جمعآوری پول و ارز هستند و با وعده سودهای بالا، مردم را اغفال میکنند.
یک استاد دانشگاه با اشاره به تبلیغات تلویزیون و نمایش منازل، لوازم لوکس، چهرهها و پوششهایی که با متوسط جامعه فاصله دارد، گفت که افراد جامعه با دیدن اینها احساس فاصله و محرومیت میکنند.
ایجاد فرصت برای تخلیه هیجانی، یافتن راهحلهای سازگاری با این حادثه، شیوههای حل مسئله،آگاه سازی و استفاده از ساختارهای حمایتی به ویژه برای کودکان، از جمله مهمترین راهبردهای مداخلهای هستند.